پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۶۲۹
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹
18 رزمنده سبزواری تصویری را به یادگار گذاشتند که هرگز تکرار نمی شود. بشکلی کاملا اتفاقی در قبل از عملیات عکسی از آنها گرفته می شود و بر روی جلد مجله سرباز منعکس می شود. بعد از فتح خرمشهر ، این عکس می شود عکس انتخابی برایاسکناس 200 تومانی .

شعارسال:
محمد رضا چشمی از رزمندگان سبزواری حاضر در عملیات بیت المقدس است که در مرحله دوم عملیات مجروح شد. وی در خصوص حضورش در عملیات می گوید که، روز دهم اردیبهشت ماه بود که همراه گروه اخلاص که متشکل از جهادگران سبزواری بود در منطقه سوسنگرد حاضر بودیم و آماده اعزام به منطقه برای اجرای مرحله دوم عملیات بیت المقدس شده بودیم.
چشمی ادامه می‌دهد روز جمعه ۱۵ اردیبهشت 1361 بود که تا ۱۵ کیلومتری خرمشهر رسیده بودیم به موازات جاده اصلی در اطراف مقر ایستاده بودیم، در طول مدت جبهه خبرنگاران و عکاسانی بودند که ثبت وقایع می‌کردند آنروز هم رزمندگان روبروی دوربین عکاسی ایستادند و از اراده قوی که درآن‌ها به وجود آمده بودحالت پیروزی به خود گرفتند بعد از پیروزی این عکس را روی جلد مجله سرباز به مناسبت پیروزی خرمشهر چاپ شد و بعد از آن متوجه شدیم که عکس به عنوان نماد پیروزی برروی اسکناس‌های ۲۰۰ تومانی نقش بسته است.

این جانباز عملیات بیت المقدس در مورد نحوه اطلاع از چاپ عکس روی اسکناس ۲۰۰ تومانی می‌گوید که از طریق یکی از دوستان که پرچم بدست در ابتدای تصویر است از چاپ عکس مطلع شدم. نفر پرچم بدست نیز علی اکبر مهدوی از رزمندگان گروه اخلاص است که در عملیات حضور داشت و بعد از چاپ بنده اطلاع داد.چشمی همچنین در خصوص گروه اخلاص می گوید که درآن عملیات در حدود ۱۵ الی بیست نفر از جهادگران سبزوار حضور داشتند که تقریبا همگی مجروح و یا شهید شدند.
 
 
 
تعداد بازدید : 113

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  سایت  خبری تحلیلی  عصر ایران ،تاریخ انتشار: 3   خرداد 1399،کدخبر:  730016  ،www.asriran.com / منابع دیگر
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین