پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۷۸۵۹۴
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
بعد از بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی لازم است، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، و همچنین ستاد ملی مقابله با کرونا، به طور روشن اعلام کنند که آیا با این تصمیم وزیر آموزش و پرورش موافق بوده اند یا نه؟ و اگر موافق بودند چه تمهیداتی برای آن در نظر گرفته بوده اند؟ و آیا تاکنون از هیچ مدرسه‌ای بازدیدی کرده اند که ببینند و بدانند که پروتکل‌های بهداشتی مورد نظر آن وزارت خانه و ستاد رعایت شده است یا نه؟
شعار سال: از حدود دو هفته پیش، که به دستور وزیر آموزش و پرورش، بسیاری از مدرسه‌های سراسر کشور، برای رفع اشکال گشوده شدند، پرسشی که به آن پاسخ داده نشده این است که آیا این بازگشایی، تاییدیه وزارت بهداشت یا ستاد ملی مقابله با کرونا را با خود داشته است یا نه؟ آن گونه که من به طور غیررسمی شنیده ام این است که وزارت بهداشت از همان آغاز با این کار مخالف بوده است. اگر این چنین باشد وزیر آموزش و پرورش در برابر این پرسش اخلاقی قرار می‌گیرد که چرا تصمیمی گرفته که تایید کارشناسان مربوطه را نداشته است؟ و هم اکنون که برخی از خبر‌ها در سراسر کشور، از ابتلای احتمالی برخی آموزگاران و دانش آموزان به کرونا خبر می‌دهند که شاید به خاطر همین رفع اشکال یا آموزش حضوری در مدرسه‌ها رخ داده باشند ایشان چگونه می‌تواند از نظر اخلاقی پاسخگوی تصمیمی باشد که جان انسان‌ها را به خطر می‌اندازد؟

تا آنجا که این نگارنده از نزدیک در برخی از مدرسه‌های تهران شاهد بوده و هستم از طرف برخی مدرسه ها، هیچ گونه مواد ضدعفونی و بهداشتی یا ماسک و دستکشی برای آموزگاران و دانش آموزان فراهم نشده است؛ و البته پیش بینی این مساله چیز خیلی سختی هم نبود و از همان روز‌های نخستی که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که مدرسه‌های سراسر کشور با آمادگی کامل از نظر بهداشتی، پذیرای آموزگاران و دانش آموزان خواهند بود بسیاری از منتقدان این ادعا را رد کردند و به نیشخند گرفتند.

هم اکنون انتظار این است که وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، و همچنین ستاد ملی مقابله با کرونا، به طور روشن اعلام کنند که آیا با این تصمیم وزیر آموزش و پرورش موافق بوده اند یا نه؟ و اگر موافق بودند چه تمهیداتی برای آن در نظر گرفته بوده اند؟ و آیا تاکنون از هیچ مدرسه‌ای بازدیدی کرده اند که ببینند و بدانند که پروتکل‌های بهداشتی مورد نظر آن وزارت خانه و ستاد رعایت شده است یا نه؟

برگرفته از فضای مجازی
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین