پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۷۸۲
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
فدراسیون جهانی وزنه‌برداری برگزاری مسابقات انتخابی المپیک را تا اردیبهشت ۱۴۰۰ تمدید کرد، با این تصمیم حالا سهراب مرادی این شانس را دارد با مهار وزنه‌های سنگین جواز حضور در رقابت‌های المپیک را به‌دست آورد.

شعار سال: فدراسیون جهانی وزنه‌برداری تاریخ برگزاری ادامه مسابقات گزینشی المپیک توکیو را تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ تمدید کرد و پس از آن فرآیند تعیین وزنه‌برداران راه یافته به المپیک را اعلام کرد. لیست نهایی وزنه برداران نیز یک خرداد ۱۴۰۰ منتشر می‌شود. فرآیند و زمان بندی تعیین صلاحیت وزنه برداران برای حضور در المپیک به شرح زیر است:
*۱۰ آبان ۹۸: فدراسیون جهانی وزنه برداری ورزشکارانی که واجد شرایط نبودند و در شش ماه دوم کسب سهمیه المپیک شرکت نکرده بودند را حذف کرد. دوره دوم کسب سهمیه المپیک بین اول ماه می‌تا ۳۰ اکتبر۲۰۱۹ (۱۱ اردیبهشت تا ۸ آبان ۹۹) برگزار شد.
*۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰: دوره کسب سهمیه المپیک به پایان می‌رسد و اگر ورزشکاری که در رنکینگ المپیک قراردارد به دلیل مصدومیت، تعلیق یا هر چیز دیگری امکان شرکت در المپیک را نداشته باشد، فدراسیون کشور مربوطه موظف است تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۱ به فدراسیون جهانی اطلاع دهد تا نام ورزشکار از لیست واجد شرایط‌ها خارج شود.
* ۱۵ اردیبهشت۱۴۰۰: فدراسیون جهانی وزنه برداری دوباره نام وزنه بردارانی که واجد شرایط نیستند را از لیست حذف می‌کند. کسانی که در دوره سوم مسابقات گزینشی المپیک شرکت نکرده‌اند، حداقل شش مسابقه گزینشی المپیک را پشت سر نگذاشته‌اند، دو بار در یک وزن المپیکی رقابت نکرده‌اند و همچنین کسانی که خود یا کشورشان تعلیق شده‌اند، واجد شرایط نخواهند بود.
* ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰: انتخابی نهایی دسته وزنی ورزشکار مشخص می‌شود. چنانچه وزنه بردار در رنکینگ بیش از یک وزن قرار داشته باشد، کمیته ملی المپیک کشور مربوطه با مشورت فدراسیون ملی خود دسته وزنی را برای ورزشکار انتخاب می‌کنند. چنانچه کمیته ملی المپیک کشور مربوطه وزن ورزشکار را انتخاب نکند، دسته وزنی ورزشکار به طور خودکار و براساس بالاترین امتیاز رابی که به دست آورده است، انتخاب می‌شود و سپس رنکینگ وزنی که نام ورزشکار از آن حذف شده به روز می‌شود. وزنه بردارانی که بیش از یک وزنه بردار واجد شرایط در رنکینگ یک دسته وزنی دارند، فردی که بالاترین امتیاز رابی را دارد انتخاب می‌شود و بقیه نفرات آن کشور حذف می‌شوند.
*۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰:تایید ورزشکاران واجد شرایط و دسته وزنی آن‌ها توسط کمیته ملی المپیک کشور‌ها
* یک خرداد ۱۴۰۰: ورزشکارانی که توسط کمیته ملی المپیک کشور خود تایید نشده باشند، نامشان حذف و رنکینگ دوباره به روز می‌شود. برای تعیین سهمیه قاره‌ها نیز در هر دسته وزنی، ورزشکاری که بالاترین امتیاز رابی را دارد انتخاب می‌شود و چنانچه آن فرد از کشوری باشد که قبلا سهمیه گرفته باشد نام او حذف می‌شود و رنکینگ دوباره به روز خواهد شد. فدراسیون جهانی سپس لیست نهایی وزنه‌برداران واجد شرایط را به منتشر می‌کند و به اطلاع کمیته ملی المپیک کشور‌ها می‌رساند.
* ۴ خرداد۱۴۰۰: فدراسیون جهانی به کمیته بین‌المللی المپیک اطلاع می‌دهد که وایلد کارت به کدام کشور‌ها و در چه وزنی تعلق گرفته است.
* ۸ خرداد ۱۴۰۰: کمیته ملی المپیک کشور‌ها سهمیه‌های اختصاص یافته به آن‌ها را تایید کنند و آن را به اطلاع فدراسیون جهانی برسانند.
* ۱۴ تیر ۱۴۰۰: پایان مهلت ثبت‌نام وزنه برداران واجد شرایط در سیستم بازی‌های المپیک توکیو توسط کمیته ملی المپیک کشورها.
برنامه‌ای که به نفع سهراب مرادی شد
بر اساس اعلام فدراسیون جهانی وزنه برداری به کمیته بین‌المللی المپیک، مسابقات انتخابی المپیک وزنه برداری تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ تمدید شد. کمیته بین‌المللی المپیک هم از تمدید مسابقات انتخابی المپیک وزنه‌برداری حمایت می‌کند، اما برگزاری اردوی آماده سازی اجباری را رد کرد.
همچنین هر وزنه‌بردار -حتی کسانی که امتیاز کافی را کسب کرده‌اند- مجبور است حداقل یک مرتبه در مسابقاتی که بین بازه زمانی اول اکتبر ۲۰۲۰ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۱ (۱۰ مهر ۹۹ تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) برگزار می‌شود، شرکت کند. فدراسیون جهانی وزنه‌برداری همچنین در نظر دارد از هر ۱۹۶ ورزشکاری که واجد شرایط حضور در المپیک هستند، حتما قبل از بازی‌ها تست دوپینگ بگیرد تا اطمینان حاصل شود وزنه‌برداران پاک در بازی‌های توکیو شرکت می‌کنند.
مسابقات کسب سهمیه المپیک وزنه‌برداری به سه دوره شش ماهه تقسیم شده بود که دو دوره آن به پایان برسید و در دوره سوم هم مسابقات قهرمانی قاره‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد. اکنون ادامه مسابقات دوره سوم از اول اکتبر ۲۰۲۰ (۱۰ مهر ۹۹) آغاز می‌شود؛ به شرطی که شرایط ورزشکاران از لحاظ حفظ سلامتی و امکان مسافرت فراهم باشد. هیچ مسابقه جدیدی نمی‌تواند به برنامه رقابت‌های انتخابی المپیک اضافه شود.
ورزشکارانی می‌توانند از تمدید مسابقات انتخابی المپیک بهره ببرند که آسیب‌دیدگی داشتند و یا عملکرد خوبی از خود به نمایش نگذاشتند. سهراب مرادی، قهرمان المپیک ریو یکی از این نفرات است. سهراب مرادی، وزنه‌بردار دسته ۹۶ کیلوگرم ایران به دلیل مصدومیت موفق نشد امتیاز بالایی برای کسب سهمیه المپیک بگیرد، اما اکنون با تمدید مسابقات، فرصت برای بازگشت به وزن‌های بالای خود را دارد و می‌تواند در مسابقه انتخابی المپیک با مهار وزنه‌های سنگین، امتیاز بالایی را به دست آورد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه کیهان، کد خبر:189574، تاریخ انتشار:  11خرداد 1399، www.kayhan.ir 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین