پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۲۷۹۶۹۷
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
به گزارش خانه ملت، عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم همچنین درباره ضرورت واگذاری سهام عدالت به جاماندگان، گفت: این افراد جزو ضعیف‌ترین اقشار هستند، بنابراین دیوان عدالت اداری باید به موضوع ورود کرده و به خواسته به حق آن‌ها رسیدگی کند.
شعارسال:  سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف سود شرکت‌هایی که به عنوان سهام عدالت واگذار شده است، گفت: هدف از واگذاری سهام عدالت، ارائه سهام شرکت‌ها و بنگاه‌های دولتی به اقشار کم‌درآمد بود تا از محل سود این سهام افراد آسیب پذیر حمایت شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت‌های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم در عملکرد مناسبی نسبت به سهام عدالت ندارد، افزود: در سال ۸۵ مقرر شد؛ یک میلیون تومان به هر فرد سهام عدالت واگذار و ارزش آن از محل سود سهام شرکت‌ها پرداخت شود، اگرچه در طول سال‌های گذشته، قیمت سهام شرکت‌هایی که به عنوان سهام عدالت به مردم واگذار شده، افزایش چشمگیری داشت، اما تاکنون ارزش یک میلیونی سهام عدالت تسویه نشده است و ب مردم گفته می‌شود در صورتی که تمایل دارید از ۱۰۰ ان سهام استفاده کنید باید حدود ۴۸۰ هزار تومان بپردازید.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در تشریح مطلب فوق به ذکر مثالی پرداخت و اضافه کرد: مجتمع فولاد مبارکه جزو مجموعه شرکت‌هایی است که سهام آن‌ها تحت عنوان سهام عدالت واگذار شده است، سود سهام این شرکت در سال ۸۵ حدود یک هزار میلیارد تومان بود در حالیکه این رقم در سال ۹۸ به حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.

موسوی لارگانی با طرح این پرسش که چگونه ارزش یک میلیون تومانی سهام عدالت در طول ۱۰ سال گذشته تسویه نشده است، ادامه داد: در واقع مشخص نیست سود سهام شرکت‌هایی که در طرح سهام عدالت شرکت کردند مانند بانک صادرات، زغال سنگ و... کجاست؟

وی با طرح این پرسش که چگونه سهام شرکت‌ها در طول سال‌های گذشته رشد چندانی نداشته، اما قیمت پراید به بیش از ۷۰ میلیون تومان رسیده است؟ ادامه داد: نمی‌توان پذیرفت سود سهام شرکت افزایشی نداشته باشد و ازسوی دیگر سایر قیمت‌ها سر به فلک گذاشته باشد.

به گزارش خانه ملت، عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم همچنین درباره ضرورت واگذاری سهام عدالت به جاماندگان، گفت: این افراد جزو ضعیف‌ترین اقشار هستند، بنابراین دیوان عدالت اداری باید به موضوع ورود کرده و به خواسته به حق آن‌ها رسیدگی کند.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تسنیم، کد خبر:۲۲۷۸۴۱۰، تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین