پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۲۶۶۸
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
در حالی که کمتر از 2 هفته به مراسم حج تمتع مانده است همچنان مقامات سعودی در مورد برگزاری یا عدم برگزاری آن سکوت کرده اند. با این حال هر روز بر تعداد کشورهای انصراف دهنده از شرکت در حج تمتع افزوده می شود.
شعار سال: با شیوع کرونا و نامشخص بودن وضعیت حج تمتع از سوی سعودی‌ها، کشور‌های اسلامی یکی پس از دیگری در حال انصراف از تشرف به حج تمتع سال جاری هستند؛ به طوری که ابتدا کشور سنگاپور و پس از آن کشور‌های اندونزی، تایلند، هند و مالزی از حضور زائران کشورشان به عربستان در ایام حج تمتع انصراف داده و حج امسال را به دلیل شیوع کرونا لغو کردند.
کشورهای انصراف دهنده از حج تمتع به 7 کشور رسید
چندی پیش نیز مقامات برونئی موافقت خود را با پیشنهاد شورای مذهبی اسلامی این کشور به منظور لغو مشارکت زائران برونئی در سفر حج سال ۲۰۲۰ میلادی اعلام کردند.
همچنین دولت آفریقای جنوبی به دلیل شیوع کرونا و بسته بودن مرز‌های این کشور، از تصمیم جدید مبنی بر تعطیلی حج امسال خبر داد و با این روند هر روز بر تعداد کشور‌هایی که از حج تمتع سال جاری انصراف می‌دهند، افزوده می‌شود.
با روند انصراف برخی از کشور‌ها به ویژه کشور‌هایی با سهمیه بالا در حج تمتع، دولت سعودی نیز بیشتر در برپایی حج تمتع تردید داشته و همچنان به صورت رسمی هیچ خبری از برپایی یا عدم برپایی حج تمتع را اعلام نکرده است.
بر اساس گزارش سعودی‌ها، هر سال بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از کشور‌های مختلف به حج تمتع مشرف می‌شوند.
کشورهای انصراف دهنده از حج تمتع به 7 کشور رسید
از این تعداد تاکنون علاوه بر کشور‌های اندونزی با سهمیه ۲۲۱ هزار زائر و هند با سهمیه ۱۷۵ هزار زائر که بیشترین حاجی را از بین کشور‌های انصراف دهنده داشتند، کشور‌هایی همچون مالزی با سهمیه ۳۱ هزار و ۶۰۰ زائر، تایلند با سهمیه ۸ هزار زائر، سنگاپور با سهمیه ۹۰۰ زائر، برونئی با سهمیه یک هزار زائر و آفریقای جنوبی با سهمیه ۲ هزار و ۵۰۰ زائر از تشرف به حج تمتع سال جاری انصراف دادند که در مجموع تعداد انصرافی‌های حج امسال تاکنون هفت کشور با سهمیه ۴۴۰ هزار نفر یعنی حدود ۲۰ درصد زائران حج تمتع می‌رسد.
کشورهای انصراف دهنده از حج تمتع به 7 کشور رسید
اواسط فروردین ماه سال جاری با توجه به شیوع کرونا در جهان، دولت سعودی از کشور‌های اسلامی خواست تا برای سفر به حج امسال برنامه‌ریزی نکنند. از آن زمان تاکنون هیچ اطلاعات و اخبار جدیدی از سوی مقامات سعودی درباره وضعیت حج تمتع منعکس نشده است و بر اساس گزارش‌های منابع خبری قرار است این هفته پادشاه سعودی در جلسه‌ای با حضور دولتی‌ها و مسؤولان حج، لغو حج تمتع امسال را بررسی وضعیت حج امسال را مشخص و اعلام کند که تاکنون هیچ خبری از سوی عربستان منعکس نشده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۳۹۹۰۳۲۷۰۰۰۸۷۸، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین