پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۰۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
رئیس‌فدراسیون تکواندو گفت: استراتژی ما در شرایط فعلی گذر از بحران ایجاد شده است و امیدواریم همه بتوانیم این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم.
شعارسال: ملی‌پوشان المپیکی تکواندوی ایران و کادر فنی آن‌ها اخیرا در مصاحبه‌های خود نسبت به بلاتکلیفی، وضعیت از سرگیری تمرینات و بی‌توجهی مسئولان ورزش به اوضاع المپیکی‌های تکواندو، اعتراض داشتند. همین اعتراض بهانه‌ای شد تا روز گذشته جلسه‌ای در فدراسیون تکواندو به میزبانی سید محمد پولادگر رئیس‌فدراسیون برگزار شد. در این جلسه علاوه‌بر پولادگر، هادی ساعی مدیر فنی تیم ملی، فریبرز عسکری سرمربی تیم ملی تکواندو و آرش فرهادیان مدیر تیم‌های ملی و آرمین‌هادی پور و میرهاشم حسینی دو ملی‌پوش المپیکی ایران حضور داشتند.

سید محمد پولادگر بعد از برگزاری این نشست گفت: همه می‌دانیم وقتی ملی‌پوشان در قالب یک تیم در اردو به سر می‌برند شرایط به گونه‌ای است که می‌شود مسائل را مدیریت کرد، اما در شرایط فعلی بچه‌ها باید مدیریت بر خود را انجام بدهند. مهم‌ترین دستور جلسه ما این بود که بچه‌ها با درنظر گرفتن بدترین شرایط و حتی احتمال لغو کامل المپیک برنامه‌ریزی داشته باشند و مشکلات را در نظر بگیرند. استراتژی ما در شرایط فعلی گذر از بحران ایجاد شده است و امیدواریم همه بتوانیم این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم. تعداد ملی‌پوشان المپیکی ما زیاد نیست و همه باید تلاش کنیم در حد امکان مشکلات این بچه‌ها را برطرف کنیم.
پولادگر درخصوص ناراحتی مسئولان وزارت ورزش از مصاحبه‌های ملی‌پوشان و اینکه حتی عنوان می‌شود این صحبت‌ها برنامه‌ریزی شده صورت گرفته است، گفت: اصلا چنین چیزی نیست. اولویت بچه‌های ما در حوزه قهرمانی اهتزاز پرچم و افتخار برای کشورمان است و همه این نفرات در هر رویدادی تمام تلاش خود را برای خوشحالی مردم و برافراشته شدن پرچم کشورمان انجام دادند. همه می‌دانیم تحمل یک لحظه از سختی‌هایی که بچه‌ها در تمرینات متحمل می‌شوند و استرسی که در مسابقات با آن دست به‌گریبان هستند، بسیار سخت است. این مهم با میلیارد‌ها تومان پول قابل معاوضه نیست. در حال حاضر شرایط بحرانی و سخت است و معتقدم قهرمان ملی حتی در این شرایط نیز بدون در نظر گرفتن منفعت مادی جان و سلامتی خود را برای خوشحالی مردم خواهد گذاشت.
 

انتظار کمک از مسئولان ورزش

هادی ساعی مدیر فنی تیم ملی نیز درباره این جلسه گفت: لازم بود بعد از چند ماه بچه‌ها را ببینیم. خودم ورزشکار حرفه‌ای بودم و می‌دانم تنهایی تمرین کردن خیلی سخت است. یکی از مسائل مهم داشتن یک شریک خوب برای تمرین است، اما امروز این شرایط ویژه و سخت پیش آمده است. نگران این هستیم که ورزشکارانمان در این وضعیت چه کار می‌کنند. آن‌ها در فضایی هستند که نمی‌دانیم در چه وضعیتی تمرین می‌کنند. لازم بود جلسه‌ای داشته باشیم تا از وضعیت آن‌ها مطلع شویم.

او ادامه داد: از مسئولان وزارت ورزش می‌خواهیم کمک کنند تا توجه بیشتری به ورزشکاران شود. ورزشکاران منبع درآمد خاصی ندارند و از مسئولان درخواست دارم همان‌طور که برای مشاغل آسیب دیده کمک‌هایی داشته‌اند به این بچه‌ها هم که شغلشان تمرین کردن و مسابقه دادن است، کمک کنند و بیشتر به آن‌ها توجه شود. کسی که قهرمان جهان و المپیک است لازم است تحت حمایت یک وزارتخانه یا یک سازمان مشخص قرار گیرد تا صاحب شغل شود.

وی در پایان گفت: اگر یک شغل معمولی هم داشته باشند می‌توانند خارج از اردو و بعد از دوران قهرمانی دغدغه شغلی و درآمد رومزه نداشته باشند. ما حقوق آنچنانی برای ورزشکارانمان نمی‌خواهیم، اما باید به نحوی حمایت شوند که دغدغه مسائلی مثل شغل را نداشته باشند.
 

حفظ سلامت ورزشکاران در اولویت است

فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی تکواندو در صحبت‌های خود خواستار توجه مسئولان ورزش به ورزشکاران شد. وی در پایان جلسه مذکور عنوان داشت: بعد از شیوع ویروس کرونا در اواخر اسفندماه که منجر به تعطیلی تمرینات تیم ملی شد، فرض ما آغاز مجدد اردو‌ها از ۱۵ فروردین بود. اوایل تعطیلی تمرینات بعد از دو سال تلاش و حضور در مسابقات سخت جذاب بود و بچه‌ها از این توفیق اجباری رضایت داشتند. اما حالا و بعد از طولانی شدن ۴ ماهه تمرینات، عصبی شدند.

وی افزود: ملی‌پوشان ما جوان هستند و به خاطر حضور چند ساله در اردو و خانه تکواندو اینجا را خانه خود می‌دانند. در حال حاضر شرایط به‌گونه‌ای رقم خورده بود که کادر فنی تیم ملی درخواست جلسه‌ای را با رئیس‌فدراسیون تکواندو داشت تا بتوانیم در مورد آینده برنامه‌های خود صحبت کنیم. خدا را شکر جلسه خوبی بود و بعد از ۴ ماه همدیگر را از نزدیک دیدیم که این دیدار برای همه ما روحیه‌بخش بود. در ادامه نیز شرایط را تشریح کردیم و می‌دانیم احتمال ادامه پیدا کردن شرایط فعلی همچنان وجود دارد.

سرمربی تیم ملی تکواندو درخصوص اظهارات گذشته خود مبنی بر اینکه خانه تکواندو امن‌ترین جا برای ملی‌پوشان است، گفت: همچنان پای حرف‌های خود هستم همان‌طور که می‌دانید همچنان مناطقی از کشور در شرایط قرمز قرار دارد و برای ما و مسئولان وزارت ورزش و جوانان حفظ سلامت المپین‌ها در اولویت است. ما به عنوان کادر فنی تیم ملی و فدراسیون به عنوان مرجع رسمی تکواندو و وزارت ورزش به عنوان متصدی ورزش کشور دغدغه حفظ سلامت بچه‌ها را داریم و مطمئن هستم که با همفکری شرایطی را رقم خواهیم زد که به نفع بچه‌ها خواهد بود.

عسگری درخصوص اصرار خود بر آغاز تمرینات با توجه به تعطیلی تمامی مسابقات رسمی عنوان کرد: این موضوع را رد نمی‌کنم، اما مطمئن باشید ما اگر اردو را نیز شروع می‌کردیم تمرینات پرفشار انجام نمی‌دادیم و حفظ سلامت بچه‌ها اولویت ماست، اما همان‌طور که می‌دانید ما در دو سال گذشته در کوران مسابقات بودیم و فرصتی برای اصلاح مشکلات تکنیکی بازیکنان نداشتیم. هدف ما از آغاز تمرینات اصلاح مسائل فنی ملی‌پوشان است، اما اگر شرایط اجازه ندهد به عنوان عضوی از جامعه ایران مثل همه مردم مسائل بهداشتی را رعایت خواهیم کرد.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه کیهان، تاریخ انتشار: 1 تیر 1399، کد خبر: 191016، www.kayhan.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Poland
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
0
0
به جز شعار دادن این جماعت کار دیگه بلد نیستن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین