پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۴۳۵
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
مدیران ورزشی که طبق بخشنامه جدید سازمان اداری و استخدامی کشور بازنشسته به حساب می‌آیند اما بر اساس «قانون» تا ۶۵ سالگی می‌توانند مدیریت کنند، امیدوارند با رای معاونت حقوقی ریاست جمهوری بر سر پست خود بمانند.

شعار سال: بازنشسته‌ها و تصدی پست‌های مدیریتی توسط آنها چالشی بود که ورزش ایران طی یکی دو سال گذشته اصطکاک زیادی با آن پیدا کرد اگرچه وزیر ورزش با استفاده از برخی تبصره‌ها توانست اجرای آن را در مورد گزینه‌های موردنظرش به تاخیر بیندازد.

اخیراً اما موضوع بازنشسته‌ها از زاویه‌ای جدید مطرح شده طوری که رای بر کنار رفتن تعدادی از روسا و مدیران فعلی می‌دهد. البته که در مورد این طرح جدید و در کل شرایط بازنشستگی اختلاف نظرهایی ایجاد شده است و حتی وزارت ورزش را مجبور به استعلام کرده است.

٦٥ سالگی، محبوب و دردسرساز برای ورزشی‌ها

«قانون» مدیریت خدمات کشوری برای بازنشسته شدن افراد، تعداد سنوات کاری همراه با شرایط سنی آنها را ملاک قرار می‌دهد. بر این اساس افراد دارای مدرک کارشناسی با ٣٠ سال خدمت و ٦٠ سال سن بازنشسته می‌شوند. در مورد افرادی که مدرک تحصیلی آنها کارشناسی ارشد و دکترا است، ٣٥ سال خدمت و ٦٥ سال سن ملاک است.

سازمان اداری استخدامی کشور اما در بخشنامه جدید خود شرایط سنی را کنار گذاشته و بر حداکثر ٣٥ سال خدمت برای بازنشسته اعلام کردن افراد تاکید دارد. این در حالی است که پیش از این برخی مدیران با وجود ٣٥ سال خدمت و به خاطر نرسیدن به سن ٦٥ سالگی، توجیهی برای ادامه حضور در عرصه پیدا کرده بودند.

استعلام وزارت ورزش از معاونت حقوقی ریاست جمهوری؛ قانون ارجح است یا بخشنامه

در صورتی که بخشنامه سازمان اداری استخدامی کشور ملاک عمل در پرونده بازنشسته‌ها قرار بگیرد، مدیرانی مانند محمدرضا داورزنی، کیکاوس سعیدی، برانوش نیک بین و عبدی افتخاری باید از فدراسیون والیبال، کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون اسکی ترک پست کنند.

البته گفته می‌شود دیوان عدالت اداری این بخشنامه جدید را رد کرده و بر لحاظ کردن سن ٦٥ سال برای بازنشسته کردن افراد تاکید دارد اما در هر صورت این موضوع محل اختلاف شده است.

به نظر می‌رسد آنچه در قالب «قانون» به آن تاکید شده با آنچه «بخشنامه» عنوان می‌کند، ارجحیت و پیشتازی داشته باشد با این حال وزارت ورزش برای تعیین تکلیف موضوع، اقدام به طرح استعلام از معاونت حقوقی ریاست جمهوری کرده است تا بر اساس پاسخ دریافتی برای مدیرانی که نام‌شان هم بر سر زبان‌ها افتاده و هم در فهرست بازنشسته‌های جدید قرار گرفته، تصمیم گیری کند. این مدیران یا طبق بخشنامه جدید باید بروند یا طبق قانون می‌توانند تا ٦٥ سالگی بمانند و مدیریت کنند.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، به تاریخ: ۸ تیر ۱۳۹۹، کد خبر: 4959292، www.mehrnews.com 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین