پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۵۰۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
برگزاری بازی‌های المپیک در سال ۲۰۲۱ با وجود شیوع ویروس کرونا حواشی زیادی به وجود آورده است که باعث نگرانی شده است.
شعار سال : کرونا پا روی گلوی ورزش دنیا گذاشته و شیوع این ویروس منحوس شوک بزرگی به مردم دنیا وارد کرده است؛ تعطیلی اردوها، لغو مسابقات ورزشی، نامشخص بودن وضعیت ورزش در سراسر دنیا نگرانی‌های زیادی به وجود آورده است. شیوع ویروس کرونا سبب شد تا برای نخستین بار در تاریخ ورزش جهان، کمیته بین‌المللی المپیک تعویق یک ساله المپیک را در دستور کار خود قرار دهد البته این روز‌ها این نگرانی به وجود آمده که شاید المپیک در سال ۲۰۲۱ هم برگزار نشود و المپیک توکیو برای همیشه لغو شود.
هر چند کشور ژاپن به صراحت به تمامی کشور‌ها اعلام کرده دوران بحران را پشت سر گذاشته است و برای برگزاری المپیک آمادگی کامل دارد، اما شیوع ویروس کرونا روز به روز شدت گرفته و متأسفانه هنوز هم واکسنی برای آن ساخته نشده است. به غیر از لغو کامل المپیک توکیو صحبت از برگزاری المپیک با شرایط خاص می‌شود به این صورت که تاکنون کشور‌ها در هر رشته ورزشی که موفق به کسب سهمیه شدند در المپیک حضور پیدا کنند و مسابقات گزینشی دیگر برگزار نشود. هر چند این موضوع به ضرر ورزش ایران خواهد بود.
در حال حاضر کاروان ورزشی ایران ۵۲ سهمیه کسب کرده است و در برخی رشته‌ها همچون کشتی در دو بخش آزاد و فرنگی هنوز سهمیه‌ها کامل دریافت نشده است. در رشته وزنه‌برداری هم هنوز سهمیه‌ای دریافت نشده است بنابراین اگر شرایط به این سمت برود که کشور‌ها با همین تعداد سهمیه‌هایی کسب شده در توکیو حضور پیدا کنند شرایط برای ورزش ایران چندان مناسب نخواهد بود.
البته رئیس کمیته ملی المپیک این اطمینان خاطر را داده که تاکنون صحبت از لغو المپیک به میان نیامده است و باید دید در آینده وضعیت برگزاری المپیک به چه صورت خواهد بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 11تیر 1399، کد خبر: ana.press74/498894

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Japan
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
0
0
المپیک را دارند لغو می کنند بعد اساتید م یخوان کنکور را برگزار کنند یا نماز جمعه را
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین