پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۸۶۶۱۳
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷
سید جواد میری، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی در نامه‌ای که به منصور غلامی، وزیر علوم نوشت به برخوردها با دانشگاهیانی که با رسانه‌ها به گفت‌وگوهای انتقادی می‌پردازند پرداخت.
شعار سال: سید جواد میری، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی در نامه‌ای که به منصور غلامی، وزیر علوم نوشت به برخوردها با دانشگاهیانی که با رسانه‌ها به گفت‌وگوهای انتقادی می‌پردازند پرداخت. متن این نامه در ادامه می‌خوانید:
 
«با سلام و ادب خدمت وزیر محترم علوم
 
امیدوارم تندرست باشید. دلیل نوشتن این نامه به شما دادن گزارشی در باب یکی از مجموعه‌های زیر نظر شما است که طبق قانون اساسی ذیل مدیریت جنابعالی قرار دارد. همانطور که می‌دانید آزادی بیان و گفتگو با رسانه ها از ارکان مهم تقویت «جامعه مدنی» است و نقش دانشگاه و دانشگاهیان و به ویژه اصحاب علوم اجتماعی در این عرصه جایگاه ویژه‌ای دارد. من در طی این یک دهه که به ایران بازگشته‌ام تلاش مداوم و پیگیری داشته‌ام که در این حوزه واقعیات را آنگونه که درک می کنم بیان کنم و مبتنی بر همین اصل هم نقد وزارت علوم و دانشگاه و آموزش عالی و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی را انجام داده‌ام. اما متاسفانه امروز با وضعیتی روبرو شده‌ام که درک آن برایم سخت و دشوار است و  آن این است که آموزش عالی به جای حمایت از ارتباط رسانه و دانشگاه به دنبال اِسکات ناقد برآید.
 
من با رسانه های کشور درباره‌ی وضع نامساعد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به گفتگوی نقادانه پرداخته‌ام ولی متوجه شدم که نمایندگانی که شما منصوب کرده‌اید با توسل به تهدید و ارعاب سعی در خاموش کردن صدای ناقد دارند و عجب این است که این رفتارها به اسم دانشگاه و در دانشگاه و آموزش عالی رخ می‌دهد. اگر جامعه‌شناسان و فیلسوفان و اساتید حوزه علوم انسانی به نقد رویه های نادرست در کشور نپردازند پس معایب را چگونه اصلاح کنیم؟‌ شما اگر ناقد را پاداش نمی‌دهید چرا مجازات با توسل و سواستفاده از صندلی ریاست؟ من چون دسترسی به شما ندارم این نامه سرگشاده را خدمت شما نوشتم تا بدانید زیرمجموعه وزارتخانه حضرتعالی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با روش های غیر آکادمیک سعی در خاموش کردن چراغ نقد در جامعه ایران را دارند و این روش ناپسند خویش را به عنوان «دفاع از نظام» جای می زنند. من هیچ درخواستی از شما برای خود ندارم فقط می خواستم بدانید که آموزش عالی حالش خوب نیست و عدم سلامتی آن ذاتی نیست بلکه به دلیل عدم نظارت بر رویه‌ها و ارزیابی دقیق مدیریت ها در مجموعه شما است.»
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از پایگاه خبری تحلیلی  انصاف نیوز  ،تاریخ انتشار:  16تیر 1399،کدخبر: 242419  ،www.ensafnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین