پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۳۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸
از سرجمع کل تسهیلاتی که بانک‌ها پرداخت می‌کردند کمتر از هفت درصد به حوزه مسکن اختصاص پیدا می‌کرد. در این طرح حداقل ۲۵ درصد تسهیلاتی که بانک‌ها پرداخت می‌کنند باید در حوزه مسکن باشد. اگر احیاناً بانکی بخواهد این مصوبه مجلس را اجرا نکند جرائمی در نظر گرفته شده است که نقش بازدارندگی داشته باشد.

شعار سال: محمدرضا رضایی با بیان این‌که عمده دلیل بحران در حوزه مسکن کشور نبود تعادل بین عرضه و تقاضاست، اظهار کرد: متأسفانه طی چند سال گذشته با کاهش شدید تولید مسکن روبه‌رو بودیم که این نیاز انباشته و امروز به یک عدد بزرگ تبدیل شده است.

وی افزود: دولت طرح‌های مختلفی مثل مسکن اجتماعی و اقدام ملی تولید مسکن را در دستور کار خود قرار داده بود اما خروجی قابل‌توجهی نداشت به همین دلیل مجلس در این زمینه ورود کرده است.

وی با یادآوری این که از زمان نخستین جلسه رسمی کمیسیون عمران مجلس یازدهم تا اکنون تمامی جلسات آن به بحث مسکن اختصاص داده شده است، تصریح کرد: قرار بر این است فردا چهارشنبه طرح تولید انبوه مسکن مجلس تحویل هیئت رئیسه و اعلام وصول شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام این که این طرح با همکاری و مشارکت مرکز پژوهش‌های مجلس، وزارت راه و شهرسازی، بخش خصوصی، تولیدکنندگان مسکن و بانک مرکزی تهیه و تدوین شده است، گفت: عمده محورهای این طرح شامل تأمین زمین ارزان‌قیمت، تسهیلات ارزان‌قیمت و مصالح ساختمانی ارزان‌قیمت است. با توجه به اینکه ۸۰ درصد قیمت یک واحد مسکونی به زمین ربط پیدا می‌کند تلاش شده است در این طرح زمین‌های ارزان‌قیمت برای تولید مسکن در نظر گرفته شود.

رضایی با اشاره به این‌که سالهاست بین وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در ارتباط با زمین‌های حریم شهرها مباحثی مطرح بوده است، ابراز کرد: خوشبختانه طبق توافق صورت‌گرفته طی هفته گذشته تمامی زمین‌‌های حریم شهرها معادل ۲۵۰ هزار هکتار در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است که می‌تواند در راستای تولید مسکن قرار گیرد.

وی در خصوص تسهیلات بانکی برای تولید مسکن نیز گفت: از سرجمع کل تسهیلاتی که بانک‌ها پرداخت می‌کردند کمتر از هفت درصد به حوزه مسکن اختصاص پیدا می‌کرد. در این طرح حداقل ۲۵ درصد تسهیلاتی که بانک‌ها پرداخت می‌کنند باید در حوزه مسکن باشد. اگر احیاناً بانکی بخواهد این مصوبه مجلس را اجرا نکند جرائمی در نظر گرفته شده است که نقش بازدارندگی داشته باشد.

وی همچنین با اظهار این‌که مصالح ساختمانی که در داخل کشور تولید می‌شود اغلب در بستر بورس قرار می‌گیرد و با قیمت‌هایی چندبرابر خرید و فروش می‌شود، اضافه کرد: در طرح مجلس تأکید شده است مصالح ساختمانی مورد نیاز تولید مسکن باید با مدیریت وزارت راه و شهرسازی بدون اینکه وارد بورس شود در اختیار تولیدکنندگان و مردم قرار گیرد.

 

شعار سال،‌ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، به تاریخ: ۳۱ تیر ۱۳۹۹، کدخبر: ۲۳۱۱۰۴۰، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
0
بحران در حوزه مسکن فقط بخاطر عدم نظارت و برنامه ریزی واسه این بخش هست. چرا باید ظرف یکسال قیمت مسکن چندبرابر بشه؟ مگه همه مردم حق مسکن ندارند؟الان طوری شده که مردم دیگه امیدی به خرید خانه ندارند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین