پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۶۶
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۱
نشست خبری رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور روز چهارشنبه 24 شهریورماه در محل این ستاد برگزار شد.

شعارسال: سردار بهمن کارگر در تشریح برنامه‌های هفته‌ی دفاع مقدس با اشاره به نقش رسانه‌ها بیان کرد: نقش رسانه‌ها، نقشی موثر و مفید در اطلاع‌رسانی به مردم است. یکی از نقش‌هایی که می‌توان به آن اشاره کرد امر به معروف و نهی از منکر است. رسانه‌ها برای کشور یک فرصت هستند نه یک تهدید. نقش پویایی، جستجوگری و تذکرات رسانه‌ها بسیار به‌جاست.

*در تولید آثار به تدبیر و حکمت توجه کنیم

او ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری نباید اجازه دهیم که دفاع مقدس تحریف و یا به انحراف کشیده شود. ما 8 سال دفاع مقدس را نباید صرفا یک برهه زمانی بدانیم بلکه گنجینه عظیمی است که مدت‌ها از آن استخراج و استفاده کنیم. مقایسه‌ای در فرمایشات مقام معظم رهبری بود که شهریور 1320 را با دفاع مقدس مقایسه کرده بودند در آن زمان بادی آمد و تمام کشور ایران را ویران کرد ولی در دفاع مقدس می‌بینیم که چطور با دست خالی پیروز شدیم.

سردار کارگر با اشاره با بیان اینکه با پرمشتری‌ترین آثار هنری آثار دفاع مقدس است، گفت: در دفاع مقدس همه ارزش‌ها و خوبی‌ها را می‌توان پیدا کرد. دفاع مقدس مظهر آرمان‌خواهی، ایثار، از خودگذشتگی، مقاومت و تدبیر و حکمت است. ما در بیشتر آثارمان به مسائل احساسی توجه بیشتری داشتیم تا مسائل تدبیر و حکمت. لذا باید به مسائل عقلانیت در دفاع مقدس توجه بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: دفاع مقدس برای امروز و آینده کاربرد دارد. هر موقعیتی که امروز داریم یا بچه‌های دفاع مقدس آن را ایجاد کردند یا به جهت غلبه فرهنگ دفاع مقدس بوده است. مقام معظم رهبری تاکید کردند ما برای 8 سال دفاع مقدس می‌توانیم 80 سال کار کنیم که شاید آن هم کم باشد.

سردار کارگر؛ شعار هفته‌ی دفاع مقدس را (ما آماده‌ایم) عنوان کرد.

*نام‌گذاری هفتم مهرماه به نام فرماندهان شهید

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور با اشاره به اینکه در هفته دفاع مقدس 800 برنامه اصلی در کشور داریم, گفت: رویکرد گفتمانی، رویکرد تجلیلی و تکریمی و رویکرد تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی، رویکردهای اصلی هفته‌ی دفاع مقدس است. امسال موضوع فضای مجازی مطرح است و ما از این فضا بیش از سال پیش استفاده کردیم همچنین نشست‌های تخصصی و هم‌اندیشی در سراسر کشور برگزار می‌شود برنامه‌های تحلیلی در دانشگاه‌ها و صداوسیما و همچنین کارگاه‌های تخصصی خانواده از دیگر برنامه‌های این هفته است.

او ادامه داد: یکی از کارهایی که هر سال انجام می‌شود عطرافشانی مزار شهداست که در پنجشنبه اول مهرماه در سراسر کشور اتفاق می‌افتد. همچنین موضوع نقش و جایگاه زنان را در برنامه داریم چراکه دفاع مقدس خیلی مردانه دیده شده لذا توجه به نقش زنان در این امر ضروری است. روز هفتم مهرماه روز فرماندهان شهید نام گرفته است. قرار است امسال از این افراد تجلیل شود و همچنین پیش‌بینی شده یک جشنواره و همایش مجزا برای شهدای مدافع حرم در سال‌های آتی برگزار شود.

*آثار هنری نسل جوان قابل تأمل است

وی همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس دفاع مقدس در خارج از کشور گفت: ما این کار را از دو سال قبل شروع کردیم و امیدواریم امسال در 50 کشور دنیا شاهد این اتفاق باشیم. یکی دیگر از برنامه‌های هفته دفاع مقدس رونمایی از 700 کتاب در تهران است. همچنین کاری درباره موسیقی نیروهای مسلح است که در پارک‌ها و محلات حضور پیدا کنند و با نواختن سرودهای حماسی، شور و شوق دفاع مقدس را ایجاد کنند.

سردار کارگر با اشاره به جشنواره فیلم مقاومت بیان کرد: جشنواره فیلم مقاومت در هفته دفاع مقدس با رونمایی از 32 فیلم کوتاه و مستند برگزار خواهد شد. همچنین رونمایی از نرم‌افزار زیارت مجازی گلزار شهدا نیز در دستور کار است. یکی دیگر از برنامه‌هایی که درحال برگزاری است هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌هاست. در دانشگاه‌ها دو واحد درس دفاع مقدس تدریس می‌شود که سالانه 300 هزار دانشجو این دو واحد را می‌گذرانند و 1200 استاد در سراسر کشور داریم و قرار است که یک هم‌اندیشی با اساتید با حضور روسای دانشگاه‌ها برگزار شود.

او در پایان سخنان خود با اشاره به توجه به نسل جوان گفت: نسل جوان امروز ما از اول انقلاب بسیار بهتر هستند و امتحان خود را پس داده‌اند. جوانان مدافع حرم نشان می‌دهند که نسل آماده‌ای داریم آثار هنری که از نسل جوان می‌بینیم چه از نظر کمی و چه از کیفی بسیار قابل توجه است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار خبر 24 شهریور 1395، کدمطلب: 410679 ،www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین