پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۰۷۹۹
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
خیلی ها جهانپور را مدیر و متخصص غیرتوانمندی نمی شناسند، اما اخلاق بعضا تند او ، افراد زیادی را از وی دور کرده، بحدی که بعضی از تحلیل گران،از تنهائی های او گفته اند. بنظر می رسد که جهانپور را نه به زبان ، بلکه از درون او باید کاوید. باید از جهانپور درونی او پرسید که آیا واقعا برای برکناریت متشکری؟

شعار سال: تعامل رسانه ما با وزارت بهداشت و درمان ، متاسفانه با درگیری مستقیم با جهانپور آغاز شد . زمانی که گوشی تلفن را بر یکی از مدیران خبری قطع کرد. هرچند سعی کردیم، ملاحظات فردی را در کار حرفه ای دخالت ندهیم، اما برایمان جالب بود که چطور مدیرکل روابط عمومی یک وزارتخانه هنوز متوجه نشده که دوره تعامل منفعلانه رسانه با روابط عمومی یک دستگاه گذشته و رسانه موفق، رسانه ای است که تحلیل انتقادی بر طرح ها و برنامه های یک دستگاه داشته  و حتی بالاتر از آن، صاحب نگاه  توسعه ای و تمدنی به مسائل مرتبط با آن حوزه فعالیتی یا دستگاه اجرائی باشد؟

برایمان جالب بود که روابط عمومی یک وزارتخانه هنوز متوجه نشده که رسانه موفق ، در پشت صحنه ایفای وظایف حرفه ای خود ، دارای انواع مهندسی ها و مدیریت اقتصادی و مالی، حقوقی و قضائی و امنیتی و حفاظتی است. لذا با بد خلقی ، ترس و طمع ، نمی توان با رسانه وارد تعامل شد؟

برایمان جالب بود که مدیر روابط عمومی یک وزارتخانه هنوز متوجه نشده که رسانه موفق در کنار باز نشر اخبار مبتنی بر دروازه بانی خبر، وارد لایه های دوم و سوم مهندسی اطلاعات شده و تا سرحد فعال سازی اتاق های فکر و توسعه یکپارچه شبکه های اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ جلو می رود، لذا رعایت چارچوب های اخلاقی و عرف اجتماعی ، اصل اساسی در رفتار هر مدیر اجرائی، با رسانه است.

برایمان جالب بود مدیر روابط عمومی یک دستگاه اجرایی تخصصی متوجه نشده که یک رسانه در عین حال که مستقلا فعالیت می کند، شبکه ای از دوستان رسانه ای و رسانه های هم بند مرتبط دارد . رسانه وفق قانون اختیارات نسبتا مناسبی دارد و ..... .

صرفا گفتیم که زبان مشترک داشته باشیم ، اما برایمان جالب بود که ..... .

 

بدلیل سیاست بی طرفی ، توسعه محوری و از همه مهمتر بحران فراگیر کرونا ، داستان بداخلاقی های پیش آمده را نسبتا فراموش کردیم و دوشادوش رزمندان جبهه سلامت ، اقدام به انعکاس اخبار نمودیم . با آنها خندیدیم و با آنها گریستیم و در کنارشان و در راستای پاسخگوئی به دغدغه هایشان،تلاش کردیم. حدود 10 هزار خبر مرتبط با کرونا در این مدت ، بدون کمترین حمایتی منتشر شد. چشم داشتی نیز از ابتدا وجود نداشته و نخواهد داشت. سهم ناچیز ما بود برای ایفای وظیفه مندی حرفه ای مان .

 

اما در این بین، گویا باز هم  دکتر جهانپور مسئله ساز شده و به حاشیه ها دامن می زند. رویداد 24 به نقل از جام جم، از ایشان نوشته که :

پنج روز پس از اینکه گفتم به آمار چین خدشه‌ای وارد است، چین آمار مرگ و میر را تصحیح کرد و ۵۰ درصد آمار ووهان و ۳۵ درصد آمار کل کشور را افزایش داد. دلم نه تنها برای سخنگو بودن تنگ نشده است، بلکه دلم برای کار در روابط عمومی و همزمان سخنگو نبودن تنگ شده است. شب اول و دوم پس از برکناری خیلی راحت خوابیدم و از کسی که پیشنهاد عزل مرا به دکتر نمکی داد ممنونم و .... .

دکتر جان، بعد از مرگ سهراب چرا دنبال قاتل بروسلی می گردی؟ ماجرائی بود، تمام شد و رفت . زنده کردن داستان برای چیست؟ بپذیرید که برخی از فرامایشات و حرف های زده شده توسط شما در زمان و مکان مناسب ارایه نشده و یا لحن بیان آن و مخاطب یابی صحبت ها ، درست انتخاب نشده بودند. این به معنای ناصحیح بودن تذکرات  یا عدم توانمندی شما،نمی تواند باشد . رفتار بعضا تند شما برای خودتان و دیگران، ممکن بود حاشیه درست کند و هزینه بردار باشد، لذا توصیه به کنار گذاشتن از پست سخنگو شد.ضمن احترام به حضرتعالی و محترم شمردن استقلال عمل تان ،  توصیه برادرانه به تجدید نظر در برخی رفتارها و گفتارها داریم. اجازه دهید، حوزه بهداشت و درمان با خاطرات خوب، شما را تمام کنند و ان شاالله در موقعیت های جدید ، منشا اثر  خاص باشید.

 

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین