پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۱۴۳۹
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲
مهدی اسفندیار در یادداشتی به بیان مطالبی در نقد عملکرد بیمارستان میلاد می پردازد و اظهار می دارد که ؛بیمارستان میلاد دارایی عظیم کارگران است فخر درمان تامین اجتماعی که امکانات و زیر ساخت های آن از هر بیمارستان دولتی ایران بیشتر است جایی است که پتانسیل مانور برای هر فعالیتی برای کارگران دارد.اما این بیمارستان سطح ۴ همواره در گیر و دار تعرفه ها و بسیاری از مشکلات دیگر به اعتقاد بنده نتوانست هیچ وقت آنی باشد که می باید باشد.
  شعار سال:بیمارستان میلاد دارایی عظیم کارگران است فخر درمان تامین اجتماعی که امکانات و زیر ساخت های آن از هر بیمارستان دولتی ایران بیشتر است جایی است که پتانسیل مانور برای هر فعالیتی برای کارگران دارد.

اما این بیمارستان سطح ۴ همواره در گیر و دار تعرفه ها و بسیاری از مشکلات دیگر به اعتقاد بنده نتوانست هیچ وقت آنی باشد که می باید باشد، این بیمارستان که می بایست اعمال فوق تخصصی سطح ۴ را پوشش دهد عملا در سطح ۳ مراقبت ها و خدمات جراحی ماند و بیشترین اعمال جراحی آن به آپاندیسیت و سزارین و کاتاراکت خلاصه شد که امری روتین در بیمارستان های درجه ۲ کشور است.

اما این روزها اخباری از برخی تحولات آن به گوش می رسد که از استقرار طب اورژانس تا سخت گیری حضور و غیاب تا راه اندازی اعمال جراحی فوق تخصصی و حذف پزشکان کم کار که فقط نام میلاد را یدک می کشیدند و نظارت بر امور اداری و مالی و دخل و خرج بیمارستان از جمله اخبار خوبی است که می شنویم، اما به قطع این مسیر پر هزینه بوده و باید درد جراحی عمیق این بیمارستان را به جان خرید؛ اگرچه معتقدم هنوز برای قضاوت بسیار زود است و باید نشست و تعامل مدیریت جدید با جریان های کارگری و نیاز واقعی کارگران تا توجه به سرمایه های انسانی آن و تدوین سند توسعه کمی و کیفی و  ... را به خوبی رصد کرد اما در این شکی نیست که همه ارکان تامین اجتماعی باید دست به دست هم بدهند تا میلاد این گنج بزرگ و دارایی کارگران در نقطه ی اصلی خود قرار گیرد، این روزها و بالاخص در طول ۶ الی ۷ ماه اخیر با فعال شدن هرچه بیشتر کار گروه درمان دبیرخانه هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی و مرکز امار و فن آوری اطلاعات و تمرکز روی عملیاتی شدن برنامه های به زمین مانده و توجه ویژه به  پرونده الکترونیک سلامت که به برنامه اول مدیران درمان تبدیل شده است اگر چه با ۶ سال تاخیر شروع شده است اما بر این باورم که درمان تامین اجتماعی روزهای بهتری را تجربه خواهد کرد و لازم است در میان تذکر دهم که مسیر صحیح معاون درمان قبلی جناب آقای دکتر درخشان در بحث راهنماهای بالینی نیز باید با جدیت دو چندان تداوم یابد.

بی صبرانه منتظرم که دغدغه اول اینجانب یعنی پرونده الکترونیک سلامت که در طول سالیان اخیر فکر و ذهن مرا مشغول کرده و در طول ۶ الی ۷ ماه اخیر شتاب مناسبی در بخش درمان تامین اجتماعی گرفته است به سامان برسد. با زیر ساخت های الکترونیکی و راهنماهای بالینی صحیح و یک سیستم درمان یک پارچه و یک میلاد قوی و توسعه یافته و انشالله اتمام پروژه بیمارستان فیاضبخش که به یک غصه برای ما تبدیل شده است و پایان عمر مدیران چند دهه ای در استان ها و تزریق نیروهای جوان و متفکر و آشنا به مفاهیم اقتصاد سلامت و مدیریت نظام سلامت که با اصلاحات ساختاری و امکان بهره گیری از کارشناسان این حوزه ها در معاونت های درمان فراهم آمده، اگرچه وقت بسیار تنگ است اما امیدها به قرار گرفتن درمان تامین اجتماعی در مسیر صحیح آن شکل گرفته است.

*یادداشت مهدی اسفندیار

پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال ،برگرفته از فضای مجازی
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین