پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۲۹۵۳
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۷
یک مقام در بندر بیروت اعلام کرد خطر ناشی از نگهداری این حجم از مواد محترقه طی امسال و سال های گذشته بارها به سعد الحریری هشدار داده شده بود اما آنها اقدامی نکرده بودند.
شعار سال: رئیس اداره گمرک لبنان اعلام کرد که آژانس‌های امنیتی در این کشور بار‌ها خطر انفجار مواد محترقه در بندر بیروت را به کابینه دولت سعد حریری، نخست‌وزیر پیشین این کشور یادآور شده بود، اما آن‌ها نسبت به این موضوع واکنشی از خود نشان ندادند.
بدری داهر، رئیس گمرک بندر بیروت به خبرگزارش آسوشیتدپرس گفت که آژانس امنیتی این کشور طی سال گذشته، تحقیقاتی را در خصوص ذخایر نیترات آمونیوم در بندر بیروت انجام داد و نگرانی‌های موجود را به کابینه حریری منعکس کرد. همچنین گزارش‌هایی در این‌باره، به دادستان ایالتی و سایر نهاد‌های دولتی ارسال شده است.
مقامات امنیتی هنوز در این خصوص اظهارنظر نکرده‌اند.
داهر همچنین تاکید کرد که گمرک بیروت هم طی نامه‌ای خطاب به مقامات قضایی در سال ۲۰۱۷، در خصوص تبعات امنیتی نگهداری این مواد محترقه در بندر بیروت هشدار داده است.
داهر این را هم گفت که وی و روسای سابق گمرک بندر بیروت، مجموعا ۶ نامه خطاب به نهاد‌های مختلف درباره نگهداری مواد محترقه در بندر بیروت ارسال کردند، اما هرگز پاسخی دریافت نکردند.
طی انفجار مهیبی که سه‌شنبه بندر بیروت را به لرزه درآورد، در مجموع بیش از ۱۵۰ نفر کشته و همچنین هزاران نفر مجروح شدند، انتظار می‌رود پس از انجام عملیات آواربرداری به شمار تلفات افزوده شود. شدت این انفجار به حدی بود که ساکنان جزیره قبرس هم آن را حس کرده‌اند، اردنی‌ها هم گفته‌اند که در ابتدا تصور کردند زلزله در کشورشان روی داده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹، کد خبر: ۷۴۴۹۷۹۹، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین