پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۳۳۵۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
کررا گفتیم و مستند ارایه دادیم و حتی به مناظره دعوت کردیم، ولی خبری نشد که نشد. روی سخن ما به پلیس راهور و اشکالات عملکردی و سیستمی وارد بر آن است. اما انتشار دو خبر در خصوص عدم توقیف خودروهای دارای خلاف بالای یک میلیون تومانی دارای سرنشین خانواده و رعایت حال شهروندان در اطراف مراکز درمانی توسط پلیس، بارقه های امید را زنده کرد و می تواند نشانه ای برای تقویت اخلاق مداری در تشکیلات پلیس راهور باشد.

شعار سال : برایتان تعجب ندارد که ساعت ۱۰ و نیم شب با بچه تب دار و بیمار تازه از بیمارستان ترخیص شده در کنار داروخانه شبانه روزی اقدام به خرید دارو نموده باشی و قصد حرکت به سمت خانه و پلیس محترم راهور، خودروی شما را برای یک میلیون و سیصد هزار تومان خلافی توقیف نموده و با بحث متقابل در گرفته بین شما، عامدانه و به بهانه خالی نبودن پارکینگ‌ها، شما را از میدان فاطمی تهران به پارکینگی حوالی میدان شوش بفرستد؟ اسم این برخورد، انجام وظیفه است یا جنایت؟ بله حتی همین مورد را هم تجربه کردیم و حتی رسانه‌ای نمودیم.
برایتان تعجب ندارد که در پارکینگ به زور سوئیچ خودروی شما را می‌گیرند و هر چه اعتراض می‌کنی که حق گرفتن کلید خودرو را ندارید، هیچ کس به صحبت‌های شما توجهی نمی‌کند؟
برایتان جای سوال ندارد که پلیس راهور یک زمانی می‌توانست جلوی خودروی در خال حرکت شما را بگیرد و استعلام بدهی کند؟ خودتان در خصوص این رفتار نظر دهید؟
برایتان جای سوال ندارد که بحث قانونی بودن یا نبودن عکس برداری از پلاک جلوی خودرو، کررا از پلیس راهور پرسیده شده، اما جوابی داده نشده است؟
برایتان جای سوال ندارد تا چند وقت پیش، یک سرباز می‌توانست بدون طی کردن دوره‌های آموزشی لازم، شما را جریمه کند؟
برایتان جای سوال ندارد که چرا در کروکی‌های پلیس در صحنه تصادفات، آنقدر با کلمات تکراری نظیر عدم توجه به جلو و ...، مواجه می‌باشیم و اشاره‌ای به نقایض خودرو‌های تولیدی و وضعیت راه و روشنایی جاده و علائم راهنمائی و رانندگی نمی‌شود؟
برایتان جای سوال ندارد که در مناطق نیازمند پارکینگ، چرا پلیس راهور شهرداری را زیر فشار حداکثری قرار نمی‌دهد و صرفا بشکلی جدی به وظیفه جریمه کردن خود می‌پردازد؟
برایتان جای سوال ندارد که بعد از این همه سال، پلیس راهور لفظ و لحن استاندارد برای صدا کردن، هشدار و یا فراخوانی رانندگان متخلف و غیر متخلف، مصوب ننموده باشد؟
...
این‌ها همه درد‌هایی است که تجربه کرده ایم و مستند ارایه داده ایم و رسانه‌ای نموده ایم، اما کو جواب؟ شما حتی شماره تخصصی برای ارتباط پایدار با پلیس راهور در دسترس ندارید (غیر از ۱۱۰ و شکایات از سیستم). حال می‌بینید که سردار هادیانفر، رئیس پلیس راهور در خصوص عدم توقیف خودرو‌های دارای خلاف حامل خانواده و تاکید به همکاران برای جریمه نکردن شهروندان در اطراف مراکز درمانی، صحبت می‌کند. مسلما این تغییر رفتار هرچند جزئی در پلیس راهور را می‌بایست به فال نیک گرفت و امیدوار به افزایش تغییرات منجر به تقویت اخلاقمداری در پلیس راهور گردید.

نویسنده : دکتر جواد محمد قلی نیا

تعداد بازدید : 6

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ، برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین