پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۳۸۲
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
مسئول کارگروه خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تدوین طرحی از سوی کارگروه متبوعش برای ساماندهی وضعیت صنعت و بازار خودرو خبر داد و گفت: با تحقیق و تفحص از صنعت خودرو مخالفیم زیرا موضوع نامکشوفی در این حوزه نداریم.
شعار سال: روح‌الله ایزدخواه از تدوین طرحی در مجلس با هدف ساماندهی وضعیت صنعت و بازار خودرو خبر داد و گفت: بررسی وضعیت خودرو حتی از قبل تشکیل مجلس یازدهم نیز آغاز شده بود و جلساتی نیز با عوامل ذی‌ربط داشته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه طرح مجلس برای ساماندهی صنعت و بازار خودرو طی جلساتی فشرده به نتیجه رسیده است، افزود: طرح تحول در صنعت و بازار خودرو تقریباً تمام موضوعات و مسائل مرتبط با صنعت را در خود دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طرح مجلس برای تحول در صنعت و بازار خودرو بحث فروش، قیمت‌گذاری، کیفیت، ایمنی، قطعه‌سازان، تأمین مالی،  صادرات و واردات دیده شده است، گفت: در این طرح سعی کرده‌ایم تمام موضوعات مختلف مرتبط با خودرو را تعیین تکلیف کنیم.

منافع خودروساز به کیفیت و ایمنی خودرو گره می‌خورد

وی با تأکید بر اینکه طرح تحول در صنعت و بازار خودرو هفته آینده به هیئت رئیسه مجلس جهت اعلام وصول ارسال خواهد شد، ادامه داد: هدف نهایی از تدوین این طرح کنترل بحث کنترل سوداگری در بازار خودرو و پیوند زدن کیفیت و ایمنی خودرو به سود خودروساز‌ها  است یعنی سود و منافع خودرو ساز‌ها تابعی از کیفیت و ایمنی خودرو باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه توجه به توسعه فناوری در صنعت خودرو، واردات و صادرات و مواردی از این قبیل در طرح مذکور دیده شده است، افزود: تمام مسائل جاری که در صنعت خودرو مهم بوده در طرح مذکور مدنظر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه برای تدوین طرح تحول در صنعت و بازار خودرو از نظر مدیران خودروسازی، منتقدان، دانشگاهیان و نمایندگان سابق مجلس نیز استفاده شده است، گفت: قیمت‌گذاری خودرو مسئله پیچیده‌ای است و کشور‌های پیشرفته نیز این در این بخش با مشکل مواجه هستند،  البته که طرح مجلس به موضوع قیمت‌گذاری نیز ورود خواهد کرد.

ایزدخواه با بیان اینکه حذف شورای رقابت مدنظر مجلس نیست، افزود: در بحث نابسامانی بازار خودرو موضوع مهم بحث سوداگری است، زیرا این معضل به قیمت‌ها دامن می‌زند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ورود مجلس به بحث قیمت‌گذاری خودرو موازی‌کاری با شورای رقابت نیست، گفت: خیر شورای رقابت نیز تابع قانون است و مجلس با تصویب قانون شورای رقابت را نیز ملزم به اجرا می‌کند.

نیازی به تحقیق و تفحص از صنعت خودرو نیست

ایزدخواه همچنین با اشاره به تلاش برخی نمایندگان برای تحقیق و تفحص از صنعت خودرو، افزود:  هر مجلسی یک بار تحقیق و تفحص از صنعت خودرو انجام داده، موضوع نامکشوفی در این بخش نداریم که بخواهیم تحقیق و تفحص کنیم. از سوی دیگر باید بدانیم که ورود به چنین طرحی آفت‌های نیز دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که آیا حذف برخی خودرو‌ها از زنجیره تولید در طرح مجلس دیده شده است، گفت: خیر این برنامه‌ای است که دولت باید پیگیری کند، اما تمهیداتی داریم که یک مدل خودرو بیش از حد مجاز تولید نشود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار:۲۵ مرداد ۱۳۹۹، کدخبر:۵۰۷۷۹۵، www.ana.press
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین