پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۵۹۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
با مصوبه شورای عالی کار حق مسکن از تیرماه به سنوات کارگران اضافه شد، که حداقل دریافتی کارگران ۲ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان خواهد بود و هر کارگری که کمتر از این گرفته، می‌تواند منتظر دریافت مابه‌تفاوت باشد.
شعار سال: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد که مصوبه افزایش حق مسکن کارگران باید از تیرماه اجرایی شود. ازاین‌رو، کارگران طلب ۴۰۰ هزارتومانی از کارفرمایان دارند.

هیات دولت چهارشنبه گذشته با پیشنهاد شورای عالی کار مبنی بر افزایش ۲۰۰ هزارتومانی حق مسکن کارگران، موافقت کرد. بر این اساس، حق مسکن کارگران به ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت. پس از آن گمانه‌زنی‌ها در خصوص زمان اجرای این مصوبه بیشتر حول مرداد یا شهریور قرار داشت، البته فعالان کارگری انتظار اعمال افزایش حق مسکن از ابتدای سال جاری را داشتند، اما این مسئله می‌توانست فشار شدیدی را بر کارفرمایان تحمیل کند.

امروز محمد شریعتمداری، وزیر کار اعلام کرد: براساس آنچه که در شورای عالی کار به تصویب رسیده و هیأت دولت نیز آن را تصویب کرده است، این افزایش حق مسکن از اول تیرماه اعمال می‌شود.

با توجه به اینکه امروز آغاز ششمین ماه سال است، در نتیجه کارفرمایان افزایش حق مسکن کارگران را به مدت ۲ ماه بدهکار شدند. به زبان دیگر، کارگران باید منتظر دریافت ۴۰۰ هزار تومان بابت طلب از این محل باشند.

شورای عالی کار، پیش از این در حداقل دستمزد و حق سنوات نیز تغییراتی اعمال کرده بود که از تیرماه لازم‌الاجرا بود. در نتیجه حداقل دریافتی کارگران از چهارمین ماه سال برای کارگران ۲ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان خواهد بود و هر کارگری که کمتر از این گرفته، می‌تواند منتظر دریافت مابه‌تفاوت باشد.
طلب 400هزارتومانی کارگران پرداخت می‌شود
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی فرارو، تاریخ انتشار: 2 شهریور 1399، کد خبر: ۴۵۱۸۴۲، www. fararu.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
0
0
از اول سال وعده و وعید زیاد دادن ولی پرداختی تقریبا صفر بوده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین