پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۲۷۳
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی بر رفع مشکل گندم کاران استان در نحوه محاسبه سیلوها در دریافت بار تاکید کرد و گفت: محاسبه های سخت گیرانه آنان را برای کشت و کار این محصول استراتژیک بی رغبت می کند.

شعار سال: سعید پورآبادی در جلسه کمیته اجرایی مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در خصوص عدم نتیجه گیری مشکلات ناشی از نحوه محاسبه‌ی سیلو‌های استان جهت دریافت بار گندم افزود: از مسوولان مربوط می‌خواهیم تا در این باره بیشتر مدیریت کنند چرا که برای سال آینده نگران تحویل ندادن این محصول به انبار‌ها هستیم. وی بر حمایت از قشر تولید کننده و به خصوص کشاورزان تاکید کرد و افزود: شرایط آب و هوایی امسال باعث شد تا گندم تولیدی این قشر در مقایسه با سال‌های گذشته لاغر‌تر شود، کشاورزان به علت تورم‌ها و گرانی در این سال‌ها متحمل هزینه‌های زیادی نیز شده اند.

پور آبادی بر ارایه مشوق‌ها برای افزایش رغبت کشاورزان به کشت و کار کالا‌های اساسی و استراتژیک نیز تاکید کرد و افزود: مشوق‌ها می‌تواند آنان را به کشت بیشتر تشویق کند. رییس کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی نیز گفت: شرایط آب و هوایی این خطه گندم تولیدی استان را ریزتر کرده است، سیلو‌ها در تحویل گندم سخت گیرانه عمل نکنند.

سیدعلی شریعت اظهار داشت: با توجه به شرایط کشور و تورم‌ها امسال کشاورزان برای کشت و کار متحمل هزینه‌های زیادی شده اند و علاوه بر این شرایط آب و هوایی و نبود بارش باران به موقع باعث ریز شدن دانه گندم این خطه شد.

وی با بیان اینکه درآمد کشاورز امسال در مقایسه با پارسال کاهش یافته است افزود: انتظار است که از کشاورزان در شرایط خشکسالی، نبود بارش‌های موثر حمایت شود حتی باید نحوه و روش خرید گندم نیز با توجه به شرایط تغییر کند، اما امسال در محاسبه افت مفید و غیر مفید و همچنین رطوبت سخت گیرانه عمل شده که این امر موجب نارضایتی قشر کشاورز شده است.

شریعت افزود: کشاورزان دیم کار و حتی آبی امسال با توجه با شرایط تحریم‌ها و افزایش قیمت نهاده‌ها و سایر هزینه‌ها متضرر شده اند از مسوولان می‌خواهیم که نگاه به این قشر تولید کننده بیشتر حمایتی باشد. رییس کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی بر بسته‌های تشویقی برای حمایت از کشاورز نیز تاکید کرد و افزود: در سال‌های گذشته توسط شرکت غله به کشاورزان کرایه حمل نیز داده می‌شد که متاسفانه امسال نیز امر لحاظ نشد. شریعت بر افزایش تعداد مراکز خرید گندم برای سال‌های آینده نیز اشاره کرد و گفت: کشاورز نباید برای فروش محصول متحمل هزینه‌های اضافه برای حمل گندم باشد و همچنین باید کرایه حمل و نقل توسط شرکت غله به راننده‌ها تحویل شود تا کرایه‌ها نیز عادلانه‌تر باشد.

کاهش تحویل ۵۰ درصدی گندم به سیلو‌ها

کاووس شادلو افزود: کشاورزان استان امسال در نحوه محاسبه سیلو‌های استان در دریافت بار رضایت ندارند، محاسبه سخت گیرانه در خصوص گندم آنان را برای کشت در سال آینده بی رغبت می‌کند. وی اظهار داشت: همچنین شیوه‌های سخت گیرانه آنان را به سمت فروش به واسطه‌ها سوق می‌دهد که با توجه به گران بودن نهاده‌های دامی از گندم، افزایش هزینه‌های کشت و کار حتی باعث می‌شود که نسب به کشت این محصول صرف نظر کنند.. وی افزود: اگر اعتماد کشاورز به مراکز خرید کاهش یابد در سال‌های آینده با افت تحویل مواجه خواهیم شد که در نهایت مشکلات زیادی برای تامین آرد در کشور ایجاد خواهد شد.

کارشناس بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: تمامی دستور العمل‌ها و نحوه محاسبه در خصوص افت گندم و رطوبت کشوری است و در همه مراکز خرید نیز اعمال می‌شود. نادر شجاعی افزود: در صورت داشتن انحراف کشاورزان می‌توانند اعتراض خود را اعلام کنند و این شرکت یک کارشناس از اداره جهاد کشاورزی برای اختلاف نظر‌ها دعوت می‌کند تا دوباره محاسبه شود.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری ساعت24، تاریخ انتشار 3 شهریور    99، کد خبر:   509824، www.saat24.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین