پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۵۳۶
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴
توران پشت نام یکی از روستاهای کهن با قدمتی پنج هزار ساله در شهرستان تفت واقع در استان یزد است که آثار تاریخی موجود در این روستا نشان می دهد حیات در این روستا از زمان ساسانیان یا هخامنشیان وجود داشته است.. اما متاسفانه گزارشات منابع آگاه حاکی از آنست که محوطه قبرستان تاریخی توران‌پشتِ یزد عرصه تاخت و تاز و دستکاری های ویرانگر شده و ایجاد معبرهای متعدد موجب دگرگون شدن محوطه شده است.

شعار سال : محوطه قبرستان تاریخی توران‌پشتِ یزد عرصه تاخت و تاز و دستکاری های ویرانگر شده و ایجاد معبرهای متعدد موجب دگرگون شدن محوطه شده است.

ساخت دیوار سنگی با ملات سنگ و سیمان و ایجاد جاده در چند قدمی بناهای سلجوقیِ شیخ جنید، چهل دختران و پیر مراد به شدت این آثار را که در محوطه قبرستان تاریخی توران پشت قرار دارند در معرض تخریب قرار داده است.

توران‌ پشت روستایی باستانی در شهرستان تفت و در 80 کیلومتری مسیر مواصلاتی یزد به شیراز است و آنچه این روستا را از میان بسیاری دیگر از مناطق ایران ممتاز می‌کند، برجای ماندن آثار تاریخی از اکثر دوره‌های تاریخِ ایران در آن است.

ساخت و ساز در قبرستان تاریخی توران پشت یزد

ساخت و ساز در قبرستان تاریخی توران پشت یزد

ساخت و ساز در قبرستان تاریخی توران پشت یزد

 

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ، برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین