پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
نماینده مردم شهرستانهای غرب گلستان با اشاره به آنچه که شرایط نامناسب زندانیان ایرانی در ترکمنستان نامید،گفت: مجمع نمایندگان استان پیگیر جدی و در تلاش برای آزادی و یا انتقال زندانیان ایرانی از این کشور همسایه ا ...

شعار سال: نماینده مردم شهرستانهای غرب گلستان با اشاره به آنچه که شرایط نامناسب زندانیان ایرانی در ترکمنستان نامید،گفت: مجمع نمایندگان استان پیگیر جدی و در تلاش برای آزادی و یا انتقال زندانیان ایرانی از این کشور همسایه است.

رامین نورقلی پور در دیدار با جمعی از مردم گُمیشان در همسایگی ترکمنستان که از شرایط زندانیان ایرانی در این کشور گلایه داشتند؛ افزود: این موضوع را قبول دارم و البته دغدغه جدی مجمع نمایندگان استان گلستان نیز هست.

وی ادامه داد: برخی زندانیان که حتی بعضا جرایم سبک دارند طی سالیان طولانی و به دور از خانواده در شرایط سخت زندانهای ترکمنستان بسر می برند و مجمع نمایندگان استان گلستان تصمیم گرفته است حتی در صورت ضرورت با سفر به این کشور همسایه مساله را به جد پیگیری کند.

این نماینده مجلس در عین حال از احتمال آزادی و یا انتقال ۴۰ نفر از این زندانیان خبر داد و گفت: علاوه بر این تعداد با رایزنی هایی که در سطح ملی و بین المللی انجام خواهیم داد، امیدواریم که سایر زندانیان ایرانی در ترکمنستان به آغوش خانواده های خود بازگردند.

نورقلی پور در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری محرومیت گُمیشان اظهار داشت: یکی از طرح های در دست انجام این شهرستان احداث شهرک صنعتی شیلات در حوزه پرورش ماهی و میگو است که اجرایی شدن این شهرک می تواند نقش موثری در توسعه منطقه داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص مشکلات آب شرب گُمیشان نیز گفت: با تخصیص بودجه از سوی دولت و پیگیری نمایندگان این مشکل حل می شود.

گمیشان با ۶۷ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گلستان با ترکمنستان مرز آبی و خاکی دارد و شغل بیشتر مردم آن صیادی است.

به گزارش ایرنا هر از چند گاه برخی از صیادان استان گلستان به دلیل مشکلات یا حوادثی همچون توفان یا خرابی قایق ناخواسته وارد مرزهای کشور همسایه شده و دستگیر می شوند.

از دیگر سو به سبب آنچه که مقررات سخت نامیده می شود ترکمنستان برای جرایم کوچک همچون همراه داشتن چند بسته سیگار مجازات های سنگین و زندان وضع کرده است که این موضوع برای رانندگان ایرانی که از گمرک اینچه برون در استان گلستان خارج می شوند؛ مشکلاتی ایجاد می کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری ارکین، تاریخ انتشار 27 شهریور 95 ، کد مطلب: 20562: www.erkinnews.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
0
0
متاسفانه توجه حقوقی و حمایت قانونی نهادهای متولی کشور از اتباع خود که در سایر کشورها زندانی هستند، چندان مناسب نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین