پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۲۸۴
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه آبخیزداری در کشور خبر داد.

شعار سال: پرویز اوسطی در بازدید از پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری در خصوص وضعیت موجود محیط زیست و منابع طبیعی ایران، اظهار داشت:

۷۰ درصد مناطق ایران در اقلیم گرم، خشک و فراخشک قرار گرفته است و سالانه ۷۰ درصد منابع آب تجدیدپذیر ایران مصرف می‌شود و توزیع زمانی و مکانی باران نیز مناسب نیست و ایران رتبه اول فرسایش خاک در دنیا دارد.

نماینده مردم قروه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید بر اینکه باید قوانین سختگیرانه­‌ای داشته باشیم تا بتوانیم منابع تولید خود را حفظ کنیم، افزود:

از سال‌های گذشته، بحث مدیریت جامع حوزه آبخیز مطرح بوده است و متاسفانه از آن زمان تاکنون این مساله به جایی نرسیده است.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد ایران در مناطق شیبدار قرار گرفته است و این مساله می‌تواند موجب سیل و فرسایش خاک شود، گفت:

پژوهش و تحقیقات منابع طبیعی و آبخیزداری خیلی مهم است و باید اعتبارات آن تقویت شود و برای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پروژه­‌های تحقیقاتی تعریف شود.

اوسطی با اشاره به اینکه کل پهنه ایران نیاز به آبخیزداری دارد، خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت بخش خصوصی برای آبخیزداری استفاده شود.

*** منابع آب سازگار با محیط زیست

عضو کمیسیون آب، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در پایان با تاکید بر اینکه ایران برای توسعه نیاز افزایش منابع آبی دارد، تصریح کرد: متاسفانه تاکنون مدیریت منابع آب ایران سازه‌­ای بوده است و مدیریت منابع آب، منطبق با مسائل زیست محیطی نبوده است، البته بیان نمی‌کنم که سازه‌ای نباشد، ولی باید رویکرد‌های سازگار با محیط زیست برجسته باشد و آبخیزداری از همین نوع رویکرد و نگاه است.

همچنین وی در پایان با تاکید بر جمع آوری آب باران با آبخیزداری و فروش آن به دولت، افزود: طرح‌های آبخیزداری در صورتی که زیست محیطی و اقتصادی باشد و جنبه­‌های گردشگری در آن لحاظ شود، توجیه‌پذیر خواهد بود.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار 9 شهریور    99، کد خبر:   209468، www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین