پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۳۹۷
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
رئیس قوه قضاییه گفت: هاضمه نظام ما، هاضمه پاکی است که فساد را نمی‌پذیرد.
شعار سال: حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه افزود: این حکومت و نظام ذاتش ضد فساد است بنابراین فساد در آن برچسبی ناچسب است که باید برای مقابله با آن پیگیری جدی کرد.

وی گفت: محاکمه مفسدان یک بخش از وظایف دستگاه قضاست و بخش دیگر پیگیری برای اصلاح بستر‌های فسادزاست.

رییس دستگاه قضا افزود: در حوزه پیشگیری از جرم هم باید شاخص داشته باشیم و ببینیم که آیا با توجه به این شاخص‌ها میزان جرایم کاهش یافته است یا نه و اگر کاهش نیافته است علت آن چه بوده و در این صورت باید اقدامات پیشگیرانه را تشدید کنیم تا جرایم مختلف از جمله در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی کاهش یابد.

وی اضافه کرد: صرف توصیه در دستگاه قضا برای این که حوزه‌های الگوساز در جامعه فعال شود کافی نیست و کار دستگاه قضا پیگیری اقدام و عمل است و این که بعد ببینیم در نتیجه این پیگیری چه اتفاقی رخ داده است، بنابراین فقط توصیه کردن ناکافی است.

باید با تحریف‌ها مقابله کرد

رئیس دستگاه قضا گفت: باید با تحریف‌ها مقابله کرد، زیرا یکی از عوامل بروز حادثه عاشورا تحریف در معرفی شخصیت امیرالمومنین (ع) و اهل بیت (ع) بود.

حجت الاسلام رییسی افزود: این که عاشورا به وجود آمد نتیجه آن بود که در تحریفی آشکار شخصیت امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) را خوارج معرفی کردند و در حق امیرالمومنین علی (ع) و اهل بیت (ع) بسیار اجحاف کردند.

وی گفت: آنچه در نظام اسلامی لازم می‌باشد آگاهی است و نظام اسلامی جهل را نمی‌پسندد.

ستم برخی دولت‌ها به عزاداران حسینی تعجب آور است

رئیس قوه قضاییه گفت: این که دولت نیجریه و برخی دولت‌های دیگر برای عزاداران حسینی ایجاد مزاحمت و به آنان ظلم و ستم می‌کنند، مورد انتقاد و سوال جدی است.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی افزود: این که دولت نیجریه و برخی دولت‌های دیگر به عزاداران حسینی هجوم آوردند و آنان را مورد آزار و حمله قرار دادند با کدام قانون سازگار است.

وی اضافه کرد: کدام مجوز به آن‌ها اجازه می‌دهد که این گونه مردم را فقط برای عزادارای امام حسین (ع) مورد هجوم و ستم قرار دهند.

رئیس قوه قضاییه گفت: مجامع حقوق بشر باید این مسئله را پیگیری کنند که با چه مجوزی عزاداران امام حسین (ع) را مورد هجوم و ستم قرار می‌دهند.

آقای رییسی تصریح کرد: هر قدر عاشورائیان مورد ستم قرار گیرند جلوه عاشورایی در آفریقا بیشتر نمایان خواهد شد.

وی تاکید کرد: دولت‌ها باید حقوق مذهبی مردم را به رسمیت بشناسند.

آقای رییسی اضافه کرد: امام حسین (ع) قیام کرد تا با جهل و نادانی مبارزه کند و در جامعه آگاهی ایجاد شود و مردم دارای تحلیل شوند.

رییس دستگاه قضا افزود: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند تحلیل و تحریف در کنار هم هستند و این فرهنگ که ما نمی‌توانیم و ظرفیت نداریم، همان تحریفی است که در حال اتفاق افتادن است.

آقای رییسی گفت: برخلاف این تحریف، جامعه ما توانایی مقابله با فساد، تحریم‌ها و دشمن را داراست و امروز مقابله با تحریف‌ها وظیفه همه ماست.

وی افزود: اگر اجازه داده شود که چنین تحریفی در جامعه رخ دهد دشمنی‌ها با ما بالا می‌گیرد.

آقای رییسی افزود: مسئله و درک بعدی ما از قیام عاشورا بی اعتمادی به دشمن است.

رییس دستگاه قضا افزود: این که باید به دشمن بی اعتماد بود در جای جای عاشورای حسینی جلوه دارد.

آقای رییسی گفت: میثاق ما با عاشورا این است که از امام حسین (ع) بخواهیم به ما توفیق دهد در مسیر حق خواهی و عدالت خواهی بمانیم.
 
تعداد بازدید : 2

همچنان پیگیر پرونده ترور سردار شهید سلیمانی هستیم

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه پیگیری پرونده ترور شهید حاج قاسم سلیمانی را به طور جدی در دستور کار داریم افزود: ما این مسئله را همه جانبه از جمله با کمک وزارت امور خارجه و نیز از طریق دوستانمان در عراق با جدیت پیگیر هستیم.

رییس دستگاه قضا اضافه کرد: هرگز خون سردار سلیمانی آرام نخواهد ماند و ملت‌ها و به ویژه ملت‌های منطقه را آگاه‌تر و روشن‌تر خواهد ساخت و قطعا شهید سلیمانی از زمان حیات خود، در بیدار کردن و آگاه کردن ملت‌ها تاثیرگذارتر است.

وی به سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر اشاره کرد و ضمن گرامیداشت یاد آنان گفت: امروز آمریکایی‌ها هم به تروریست‌هایی که دستانشان به خون ۱۷ هزار شهید آلوده است پناه داده اند و هم خودشان در راس همه تروریست‌های جهان قرار دارند.

آقای رییسی گفت: وقتی رییس جمهورشان با صراحت اعلام می‌کند که من سردار سلیمانی را ترور کرده ام این اعترافی صریح به تروریست بودنشان است.

رییس قوه قضاییه در ابتدای سخنان خود هم گفت: موضوع عدالت خواهی و حق طلبی را از آموزه‌های مهم عاشورای حسینی و قیام سیدالشهداء دانست.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی گفت: امروز وظیفه همه ما در همه بخش‌های نظام آن است که از امام حسین (ع) تبعیت و در عدالت خواهی و حق طلبی به ایشان تاسی کنیم.

وی اضافه کرد: پرچمی که امام حسین (ع) برافراشتند پرچم حق خواهی و عدالت خواهی و مبارزه با فساد بود و امروز پرچمی که در دست مقام معظم رهبری است همین پرچم است و ما هم به عنوان کارگزاران نظام وظیفه داریم که برای احقاق حق، ابطال باطل و عدالت خواهی تلاش کنیم.

رییس قوه قضاییه گفت: در این زمینه دستگاه قضا وظیفه مضاعف دارد که هم تلاش کند بستر‌های فساد از بین برود و هم با مفسدان برخورد کند.

آقای رییسی ادامه داد: باید ضمن تلاش برای ایجاد هرچه بیشتر شفافیت در مبارزه با فساد، بکوشیم که دولت الکترونیک به صورت گسترده هر چه زودتر شکل بگیرد، مقابله با تبعیض اجرایی شود و مردم آثار آن را احساس کنند و این‌ها وظیفه همه ما به ویژه دستگاه قضاست.

رییس دستگاه قضا همچنین از عموم مردم به خاطر رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در عزاداری‌های امسال قدردانی کرد.  

حجت الاسلام رییسی گفت: مردم عزیز و عزاداران سید الشهداء در سراسر کشور، امسال با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی پیوند میان شور و شعور حسینی را جلوه گر کردند.

وی افزود: در عزاداری‌های امسال در سراسر کشور اعم از شهر و روستا و با حضور زنان و مردان و پیران و کودکان و جوانان و نوجوانان جلوه‌هایی از پیوند عقلانیت با حزن، اندوه و احساس جلوه گر شد.

آقای رییسی از رهبر معظم انقلاب و بزرگان و علماء که رفتارشان در این زمینه درس آموز بود تقدیر کرد.

رییس دستگاه قضا مراسم ایام عزاداری سالار شهیدان را تسلیت و تعزیت گفت و تاسی امام حسین (ع) را وظیفه همگان برشمرد.

در ابتدای این جلسه و پیش از آغاز سخنان رییس قوه قضاییه، آیت الله کاظم صدیقی سخنانی درباره عظمت مقام والای سالار شهیدان و قیام کربلا ایراد کرد و به ذکر مصیبت در رثای امام حسین (ع) پرداخت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه خبر، تاریخ انتشار:۱۰ شهریور ۱۳۹۹، کدخبر:۸۰۰۲۱۶، www.irinn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین