پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۶۹۲
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱
زهرا جواهریان با تاکید بر اینکه در راستای عدالت جنسیتی تلاش می‌کنیم و به همین دلیل ۱۸۸ شاخص اختصاصی در این زمینه تدوین شده است، گفت: در مدیریت زنان شاهد رشد بودیم و ۶/۱۳ درصد از زنان در ابتدای دولت تدبیر و امید در رده‌های مدیریت میانی بودند که در سال‌های اخیر رشد داشتیم.
شعار سال: زهرا جواهریان، معاون هماهنگی و برنامه ریزی معاونت زنان ریاست جمهوری در نشست خبری این معاونت که امروز صبح برگزار شد گفت: در راستای عدالت جنسیتی ۱۸۸ شاخص اختصاصی تاکنون تدوین شده است. این شاخص‌های از طریق مرکز آمار ایران تهیه شده است. در مرحله بعد سامانه رصد در هفته دولت رونمایی شد. اطلاعات شاخص وارد سامانه شده و برنامه‌هایی که دستگاه‌ها در ارتقای این شاخص‌ها دارند ارائه داده و در انتها بتوان شاخص‌ها را بررسی کرد. یکی از برنامه‌های سامانه به این شکل است که در هر ۳۱ استان بتوان بازخورد‌ها را بررسی کرد.
به گفته او رشد مناسبی در مدیریت زنان داشتیم ۶/۱۳ از زنان در ابتدای دولت تدبیر و امید در رده‌های مدیریت میانی بودند که البته در سه سال اخیر رشد مناسبی داشته ایم و امید است تا پایان امسال ۳۰ درصد زنان در سمت مدیران باشند.
جواهریان تصریح کرد: تمامی مدیران در شورای برنامه ریزی استان نمایندگان مجلس در تدوین و تصویب این مقوله نقش داشته و تمامی برنامه‌های استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
او بیان کرد: در زمینه تحکیم بنیاد خانواده اقداماتی با همکاری سه قوه انجام شده است. ۱۵ دستگاه اجرایی حضور داشتند و شاخص‌ها طراحی و شناسنامه آن‌ها تهیه و در قالب رصد قرار می‌گیرد.
جواهریان ادامه داد: طرح ملی خانواده در ۶۸ طرح کشور اجرا شده است. طرحی در قالب سفیران فرهنگی با وزارت علوم داشتیم که ۱۵۰ کانون فرهنگی در حال آموزش هستند و امید است در سراسر کشور بتوان سفیران فرهنگی را داشته باشیم.
به گفته او ۳۷۰ دختر بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان وجود دارد و با آموزش ۷۰ هزار معلم وزرش توانستیم دختران را در زنگ ورزش فعال کنیم.
او درباره زنجیره تولید بازار گفت: توانستیم تولیدات را وارد بازار کنیم و ۳۸ هزار وام سرپرست خانوار را به زنان اختصاص دهیم؛ و اقداماتی در حمایت از صندوق‌های خرد روستا‌ها و ایجاد کمپین زنان انجام داده ایم.
معاون هماهنگی و برنامه ریزی معاونت زنان ریاست جمهوری درباره محصولات کشاورزی ادامه داد: جهاد کشاورزی ۴۰۰ محصول سالم دارد که ۴۰ تا از آن‌ها به برند تبدیل شده اند همچنین در زمینه گیاهان داروی ۲۱ دارو تولید و به بازار ارائه شده است.
او بیان کرد: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی زنانی که عضو سازمان‌های حمایت گر نبودند به شناسایی آنان پرداختیم و مهارت آموزی برایشان انجام شده است و بر اساس قانون برنامه ششم تلفیق اقدام و عمل زنان ارائه و به تصویب دولت رسید.
جواهریان در خصوص زنان زندانی افزود: با شعار زندان جای مادران نیست کمپینی در این باره تشکیل شده و معاون رئیس جمهور از زندان‌ها بازدید داشت و سبب آزادی برخی از زنان شده است.
معاون هماهنگی و برنامه ریزی معاونت زنان ریاست جمهوری ادامه داد: تاب آوری اجتماعی در ۵۰۰ نقطه شکل گرفته است. تمرکز بر روی کرونا است. لایحه تامین امنیت زنان به زودی تقدیم دولت و مجلس می‌شود. اصلاحات مواد قانونی نیز توسط معاونت زنان و خانواده انجام شده است.
جواهریان با تاکید بر ارتقای سلامت زنان و نشاط اجتماعی گفت: در این زمینه کارگروهی تشکل شده است. ارتقای تندرستی و چگونگی ورزش کارکنان انجام شده است. ارائه خدمات در سرطان‌های شایع زنان را پیگیری می‌کنیم تا این خدمات رایگان برای زنان روستایی ارائه شود.
او در پایان افزود: بیش از ۱۰۰ سفر استانی و شهرستانی معاون رئیس جمهوری داشته و بیش از ۸۰۰ مشاوره تلفنی با هزار و ۸۰۰ مکاتبه انجام شده است. ۱۴ تفاوهم نامه و ۲۰۰ اجلاس بین المللی و ۱۰۰ ملاقات دوجانبه داشته باشیم که در نهایت مرکز تعالی گفت و گوی خانواده را پایه گذاری کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۵۲۰۶۲، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین