پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۷۱۳
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰
این نکته باید مورد عنایت مسئولان نظام قرارگیرد که به وسیله کانال‌های اطلاع رسانی رسمی گمراه نشوند و مسائل برای آنان وارونه جلوه داده نشود که بعد از اقدامات مبتنی بر آن آگاهی‌های وارونه، پشیمان شوند.
شعار سال:حجت‌الاسلام احمد حیدری در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «اعتراف آقای فتاح، هشداری برای مسئولان نظام!» درباره‌ی نوشت:
 
آقای فتاح ریاست مؤسسه‌ای غیرانتفاعی به نام «بنیاد مستضعفان» را به عهده دارد که بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب ۵۷ برای «تجمیع اموال و دارایی‌های مصادره شده از سران طاغوت و تخصیص آن‌ها به نیازمندان» شکل گرفت و ظاهراً امروز بعد از شرکت ملی نفت ایران، دومین مؤسسه بزرگ اقتصادی محسوب می‌شود.
 
از رفتارهای اخیر جناب فتاح ظاهر می‌شود که هنوز از «صداقت و بی‌آلایشی» ابتدای انقلاب تا حدودی بهره‌مند است؛ از این رو در صدد برمی‌آید اموال مستضعفان را از کسانی که به حق یا ناحق به آنان واگذار شده، بازستاند و تجمیع کند و با فروش بعضی از آنها و استفاده صحیح از بقیه، در هزینه کردن عوائد آن اموال برای اداره صاحبان اصلی آن-مستضعفان- تلاش کند که به طور طبیعی با مقاومت کسانی مواجه می‌گردد که این اموال را به «ثمن بخس» در اختیار دارند و حاضر به بازگرداندن آنها نیستند!
 
در ادامه تلاش برای بازگرداندن اموال، مصاحبه با تلویزیون را مناسب تشخیص می‌دهد ولی متأسفانه با اطلاعاتی ناقص و ارائه‌ای ناصحیح، تلاش وی ناکام مانده و نهایتا مجبور به عذرخواهی می‌گردد. در همین ایام که اقدام قبلی وی ناکام مانده، به ناگاه در فضای مجازی منعکس می‌گردد که این بنیاد در صدد بازستانی زمین‌هایی است که توسط عده‌ای مستضعف به حق و قانونی یا به ناحق و عدوانی تصاحب شده و در این بازستانی به قوه قهریّه متوسّل گردیده است. این اقدام بنیاد آن هم در ایام گرفتاری کرونا و مضیقه اقتصادی بخصوص قشر محروم و در ایام عزای سالار شیهدان آزاده؛ چنان بازخوردی منفی می‌یابد که آقای فتاح را برای بار دوم به عذرخواهی صریح مجبور می‌گرداند.
 
نکته مهم و مدّ نظر این یادداشت امّا سخنی است که آقای فتاح به هنگام عذرخواهی و دلجویی از مردم مستضعف روستای ابوالفضل مطرح کرده است. ایشان در مکالمه تلفنی با آیت الله فرحانی نماینده خوزستان در مجلس خبرگان می‌گوید: «شورای تامین استان، شهرداری و دادستانی گفته بودند اینها زمین خوار هستند!»(اقتصاد نیوز کدخبر: ۳۵۸۵۲۴) یعنی آقای فتاح توسط «مجاری آگاهی‌دهی رسمی» گمراه گردیده و بر اساس آگاهی غلط آنها به اقدام خشن نابجایی دست زده است!
 
این نکته باید مورد عنایت مسئولان نظام قرارگیرد که به وسیله کانال‌های اطلاع رسانی رسمی گمراه نشوند و مسائل برای آنان وارونه جلوه داده نشود که بعد از اقدامات مبتنی بر آن آگاهی‌های وارونه، پشیمان شوند. آقای فتاح به جهت همان «صداقت و بی‌آلایشی انقلابی» که از بتدای انقلاب ۵۷ داشته و هنوز باقیمانده؛ این قدر جرأت و شجاعت دارد که فارغ از همه حسابگری‌ها، به صراحت از ارائه ناصحیح اطلاعات در باره اموال بنیاد در برنامه گذشته عذر بخواهد و به دلیل همان صافی و بی‌آلایشی حالا به این حقیقت اعتراف کند که: اطلاعات نادرست «شورای تامین استان، شهرداری و دادستانی» او را به این مهلکه انداخته است.
 
متأسفانه در این سال‌ها همین قماش اطلاعات ناقص و ناصحیح و یک‌طرفه ارائه شده توسط ارگان‌ها و مجاری رسمی درگیر با مسائل مختلف، باعث مصائب بسیاری شده که هنوز بسیاری از آنها ادامه دارد ولی برخی مسئولان حاضر نشده‌اند مجاری اطلاع‎گیری خود را اصلاح کنند و به خطاهای ناشی از این اطلاعات غلط و یک‌طرفه مجاری رسمی اعتراف کرده و در صدد اصلاح برآیند و همین امر، موجب شکاف عظیم بین مردم و مسئولان نظام شده که این شکاف عظیم را در انتخابات‌ها بخصوص انتخابات اخیر مجلس به وضوح دیدیم و اگر این خطاها مورد عنایت و اعتراف قرار نگیرد و اصلاح نشود، ممکن است «خیلی زود دیر شود» و چنین مباد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  پایگاه خبری تحلیلی انصاف نیوز   ، تاریخ انتشار:  10 شهریور ۱۳۹۹، کدخبر:  255229  ،www.ensafnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین