پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۸۱۶۳
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
نماینده شهرستان‌های یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: مسوولان معادن باید نسبت به انجام مسوولیت‌های اجتماعی خود در توسعه و عمران استان پای بند باشند و به آن هم عمل کند، ولی این موضوع ظاهرا برای آن‌ها چندان اهمیتی ندارد.
شعار سال:محمدصالح جوکار در جمع تعدادی از مردم و مسوولان بخش خضرآباد شهرستان اشکذر افزود: در برنامه ششم توسعه علاوه بر سهم عوارض و درآمدهای دولتی، معادن باید یک درصد فروش خود را به محل و منطقه استقرار معدن پرداخت کنند که این قانون به درستی اجرا نمی‌شود.
 
وی با انتقاد از مشارکت نکردن معادن در اجرای برخی طرح ها ادامه داد: چطور است که معادن اقدام به بهره‌برداری از ذخایر معدنی منطقه می‌کنند ولی حاضر نیستند در بحث راه‌سازی مشارکت کنند؟
 
رییس فراکسیون معادن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این قابل قبول نیست که مسوولان معادن از راه‌های منطقه برای حمل و نقل مواد معدنی استفاده کنند و به دلیل تناژ بالای بار به جاده های منطقه خسارت بزنند ولی در اجرای پروژه نقشی نداشته باشند.
 
جوکار همچنین در بازدید از پروژه تعریض راه خضرآباد نیز با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین و عمده‌ترین مشکلات مردم منطقه بحث راه اصلی این بخش است اظهار کرد: در این مسیر  به دلیل عرض کم و استاندارد نبودن تاکنون حوادث بسیاری رخ داده  است.
 
وی تصریح کرد: تمامی دهیاران این بخش در بیان مشکلات روستاهای خود از نبود راه دسترسی مناسب گلایه دارند و خواستار تسریع در اجرای کامل پروژه تعریض این مسیر هستند.
 
از ۵۴۵ معدن استان پنج مورد در مقیاس بزرگ ملی قرار دارد و بقیه در حد متوسط و کوچک است که باید حمایت جدی از این مجموعه‌ها برای حفظ و توسعه اشتغال شود.
 
از میان معادن ملی می‌توان به سنگ‌آهن چادرملو اردکان، زغال سنگ بافق( ۲معدن)، سرب و روی مهدی‌آباد مهریز و اورانیوم ساغند اردکان اشاره کرد.
 
ذخیره قطعی معادن استان حدود ۲ میلیارد تن برآورد شده است.
 
 یزد بعد از کرمان دومین استان معدنی و یکی از سه استانی است که بالاترین میزان کشف‌ معدنی کشور را به خود اختصاص داده و در حوزه اشتغال معدنی هم جزو استان‌های برتر است.
 
حدود ۱۲ هزار نفر به صورت مستقیم در معادن استان اشتغال دارند و یزد رتبه دوم کشور را در ذخیره معدنی و رتبه نخست را در تنوع مواد معدنی به خود اختصاص داده است.
 
بخش خضرآباد اشکذر هم حدود ۲ هزار نفر جمعیت دارد.
 
مرکز شهرستان صنعتی ۳۰ هزار نفری اشکذر در ۲۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  پایگاه خبری تحلیلی می متالز  ، تاریخ انتشار:   11 شهریور ۱۳۹۹، کدخبر:  127740  ،www.me-metals.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین