پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۸۲
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
متخصص ژنتیک انسانی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: هم‌اکنون طرحی در خصوص برآورد میزان انواع اختلالات ژنتیکی در ساکنین شهرهای کمیجان، آشتیان، تفرش و فراهان به روش غربالگری و رسم شجره‌نامه ژنتیکی افراد مبتلا در حال اجرا است.

شعار سال : روز دوشنبه 18 آبان، همایش هم‌اندیشی اجرای طرح تحقیقاتی با عنوان برآورد میزان شیوع انواع اختلالات ژنتیکی به روش غربالگری و رسم شجره‌نامه ژنتیکی افراد مبتلا در سالن آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور تفرش برگزار شد.

در این همایش دکتر علیرضا شهرجردی، متخصص ژنتیک انسانی از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان مرکزی، در تشریح طرح تحقیقاتی خود و اختلالات ژنتیکی و افراد مبتلا مطالبی را عنوان کرد.

این متخصص ژنتیک انسانی در این نشست گفت: هم‌اکنون طرحی در خصوص برآورد میزان انواع اختلالات ژنتیکی در ساکنین شهرهای کمیجان، آشتیان، تفرش و فراهان به روش غربالگری و رسم شجره‌نامه ژنتیکی افراد مبتلا در حال اجرا است.

شهرجردی افزود: اجرای هر چه بهتر این طرح نیازمند مشارکت دلسوزانه و همه جانبه دانشجویان و اساتید است.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح می‌توان به آمار مناسبی از میزان انواع اختلالات ژنتیکی دست یافت و از بروز این نوع بیماری‌ها کاست.

این متخصص ژنتیک با بیان اینکه با مشاوره ژنتیک و تشخیص بیماری‌های ژنتیک قبل از بارداری از تولد نوزاد ناقص‌الخلقه جلوگیری خواهد شد، بیان داشت: تشخیص قبل از تولد مطمئن‌ترین راه پیشگیری از بیماری‌های ژنتیک است که تاکنون در کشور مطرح بوده و در سال‌های گذشته با انجام به موقع این کار از تولد نوزادان با بیماری‌های مختلف ارثی، مادرزادی ژنتیکی جلوگیری می‌شود.

شهرجردی افزود: با مراجعه به متخصص ژنتیک و انجام آزمایشات مختلف به خصوص قبل از ازدواج‌های فامیلی می‌توان شاهد ارتقاء نظام سلامت جامعه بود.

در این نشست دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه با انواع بیماری‌های ژنتیک و نحوه جلوگیری از تولد نوزادان مبتلا به ناراحتی‌های ژنتیکی آشنا شدند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته ازوب سایت فارس، تاریخ نشرخبر : 18 آبان 1394 کد مطلب : 13940818000200 www.farsnews.com

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین