پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۳۵۳
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷
دکتر خاوازی وزیر جهاد کشاورزی روز چهارشنبه 19 شهریور به مجلس فراخوانده شد تا خضریان نماینده مجلس و تعداد دیگری از ایشان پرسش کنند "علت حذف ردیف اعتباری خودکفایی گندم از سال 1394 تاکنون و اعطای انحصار واردات گندم برای افراد خاص چه بوده است"؟

شعار سال: دکتر خاوازی وزیر جهاد کشاورزی روز چهارشنبه ۱۹ شهریور به مجلس فراخوانده شد تا خضریان نماینده مجلس و تعداد دیگری از ایشان پرسش کنند "علت حذف ردیف اعتباری خودکفایی گندم از سال ۱۳۹۴ تاکنون و اعطای انحصار واردات گندم برای افراد خاص چه بوده است"؟

گذشته از این‌که این فرد خاص کیست و قبلاً در کدام وزارت خانه معاون بوده است و نمایندگان پرسش‌کننده به‌ویژه خضریان از قبل با ایشان رابطه داشته یا نداشته و نوع ارتباط چه بوده است باید گفت: این احضار و پرسش از سوی نمایندگان مجلس که گویا تعدادشان به ۵۰ نفر می‌رسیده است به همین‌جا پایان نیافت. خضریان در تهدیدی آشکار به وزیر فقط دو هفته فرصت داد که بازار آشفته کشاورزی به‌ویژه نهاده‌ها را تنظیم کند وگرنه به‌زودی استیضاح خواهد شد. این سخن و بیان، لحنی برای اصلاح امور و حمایت از کشاورزان و کشاورزی نیست. به‌واقع برخوردی سیاسی و جناحی با فردی که گفته می‌شود در قالب شرکتی با همکاری پسرش در سال‌هایی که خاوازی هم وزیر نبوده و با کمبود گندم هم مواجه بوده‌ایم، برای ذخایر استراتژیک گندم اتفاق افتاده است، باید گفت طرح آن در این موقع وجاهت عمومی ندارد. اگر نمایندگانی همچون خضریان از آشفتگی بازار نگران هستند می‌بایست تمامی وزیران ازجمله وزیر صمت برای گرانی و آشفته بازار خودرو وسایل خانگی، وزیر ارتباطات برای تخلف‌های بسیار در واگذاری‌های امتیازات به شرکت‌های خاص اینترنتی، وزیر دارایی به خاطر نوسانات ارز و بازار نگران‌کننده بورس و خلاصه ده‌ها مورد دیگر تهدید به استیضاح می‌کردند. کشاورزی کشور به‌رغم وارد بودن بعضی از انتقاد‌های جدی که به مدیریت وزارت‌خانه هست، خود از موفق‌ترین وزارت خانه‌های دولت روحانی است که دستاورد‌های قابل تحسینی داشته است و خاوازی با تمام توان کوشش کرده که شکاف‌های به وجود آمده بعد از رفتن حجتی وزیر مقتدر پیشین را پر کند. بهتر آن بود که رسانه‌ها، این احضار و پرسش را دوسویه مطرح می‌کردند و به‌متن دفاعیات دکتر خاوازی نیز می‌پرداختند! با این‌که همگان می‌دانیم خاوازی نسبت به رسانه‌های تخصصی بی‌توجهی مفرط و جفاکارانه داشته است، اما در این مقطع دفاع از خاوازی به مثابه دفاع از دستاورد‌های کشاورزی و کشاورزان کشور است.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری اقتصاد کشاورزی ، تاریخ انتشار 20 شهریور    99، کد خبر:   2628، www.kajpress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین