پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۶۹۰
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
دو باشگاه بزرگ پرسپولیس و استقلال در یک روز به خاطر اشتباهات و عدم صداقت مدیرانشان با رسوایی بزرگی مواجه شدند.
شعار سال:دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به طور همزمان در یک روز با رسوایی بزرگی مواجه شدند. این رسوایی‌ها هر دو مربوط می‌شود به سرمربیان سابق این تیم‌ها که جایگاه ویژه‌ای نزد هواداران خود دارند. همین مسئله هم باعث شد مدیران دو باشگاه پرطرفدار به هر شکلی که دوست دارند با احساسات هواداران خود و البته اعتبار باشگاه‌شان بازی کنند.
 
بدعهدی‌های تمام نشدنی به پرافتخار‌ترین مربی
 
باشگاه پرسپولیس در این ۱۵ ماهی که از جدایی برانکو ایوانکوویچ می‌گذرد به هر ترفندی روی آورد تا در پرداخت طلب سرمربی پرافتخار و کاملاً موفقش، تأخیر به وجود بیاورد. در یک مقطع مدیران این باشگاه گفتند پول برانکو آماده است اما خودش نمی‌آید بگیرد! در مقطع دیگر مدعی شدند برانکو یک فصل دیگر قرارداد دارد و با رفتنش از باشگاه تخلف آشکار کرده است! مدتی بعد وزیر ورزش به مدیران وقت باشگاه پرسپولیس فشار آورد که از برانکو به فیفا شکایت کنند که البته محمدحسن انصاری‌فرد به احترام برانکو و هواداران تیمش زیر بار این مسئله نرفت.
 
با آمدن مهدی رسول‌پناه مجدداً وزیر ورزش از وی خواست از برانکو به فیفا شکایت کند و این کار توسط این باشگاه انجام شد؛ اما مسئولان حقوقی پرسپولیس آن قدر ناشیانه در این مورد عمل کردند که اصلاً پرونده‌شان به دادگاه CAS هم نرسید!
 
در ادامه مدیران باشگاه پرسپولیس با التماس و خواهش از برانکو از وی خواستند به آنها چند ماه دیگر هم مهلت دهد؛ اما مرد کروات آن قدر وعده دروغ شنیده بود که دیگر رغبت نمی‌کرد حتی با مدیران باشگاه سابقش مذاکره کند.
 
اما اوج بی‌تدبیری و دروغ‌گویی مدیران پرسپولیس زمانی بود که آنها مدعی شدند در پرونده برانکو، هیچ خطری پرسپولیس را تهدید نمی‌کند و در ادامه مدعی شدند این مربی قرار شده به آنها مهلت دهد. اظهارنظرهایی که برانکو در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری آنا، آن را به بازی کثیفی تشبیه کرد.
 
حالا که مشخص شده جریمه باشگاه پرسپولیس از سوی فیفا قطعی است و پنجره نقل‌وانتقالاتی این باشگاه قرار است بسته شود، مدیریت این باشگاه طی بیانیه‌ای اعتراف می‌کند که در این پرونده ممکن است با پنجره بسته مواجه شوند! هر چند باز هم مدیران این باشگاه در بیانیه خود وعده پرداخت پول برانکو را در اولین فرصت داده‌اند!
 
در مورد آنچه در این یک ماه در باشگاه استقلال رخ داد و در نهایت رسوایی بزرگی را برای مدیریت این باشگاه در پی داشت همه چیز واضح و آشکار است. احمد سعادتمند برای اینکه فرهاد مجیدی را از تیمش دور کند راه‌های زیادی را انتخاب کرد اما در نهایت رسید به نام آندرا استراماچونی. او یک هفته قبل از دربی راهی ایتالیا شد و با این سفر آتشی را در باشگاهش شعله‌ور کرد.
 
مدیرعامل باشگاه استقلال از اینکه تیمش با مجیدی تا فینال جام حذفی پیش رفته بود، در شوک به سر می‌برد تا اینکه مجیدی فینال را باخت و به فاصله چند دقیقه بعد سعادتمند حکم اخراجش را صادر و وعده بازگشت استراماچونی را مطرح کرد.
 
سعادتمند در این راه مشاوران رسانه‌ای و کانال‌‌ها و صفحات مجازی وابسته به باشگاه را به کار گرفت  تا با راه انداختن هشتگ استراماچونی باید برگردد، جو عجیبی را علیه وزارت ورزش ایجاد کنند. غافل از اینکه او اصلاً در توان باشگاهش نمی‌دید که بخواهد استراماچونی را برگرداند. این مسئله تا جایی پیش رفت که دیروز استراماچونی در صفحه رسمی خود هر گونه ارائه پیشنهاد رسمی از استقلال را رد کرده و همه موضوعات مطرح شده از سوی مدیران استقلال را دروغی بزرگ خواند.
 
حالا سعادتمند به آنچه می‌خواسته رسیده است. اول اینکه فرهاد مجیدی را کنار گذاشت. فعالیت‌های نقل و انتقالاتی‌ باشگاه را به اتفاق مشاورانش انجام داد. الان هم به دنبال این است تا گزینه‌ای را که خودش دوست دارد، به استقلال بیاورد. در این میان اصلاً برای او مهم نبود که چطور با احساسات هواداران و اعتبار باشگاه استقلال بازی شد!

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری  آنا ، تاریخ انتشار:  26 شهریور 1399  ، کدخبر: 515252،www.ana.press
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین