پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۰۶۶
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶
رئیس جمهور روسیه به مسلح بودن ارتش این کشور به دقیق‌ترین و قوی‌ترین جنگ افزار‌ها برای مقابله محتمل با رقبا از جمله آمریکا خبر داد.
شعار سال: رئیس جمهور روسیه شنبه بعد از ظهر به وقت تهران به دلیل ساخت موشک‌های ابر فراصوت از سوی کشورش اشاره کرد و افزود که نیرو‌های مسلح این کشور به پیشرفته‌ترین سلاح‌ها مجهزند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در این باره گفت، روسیه پس از تصمیم دولت جرج بوش در سال ۲۰۰۲ برای پاره کردن توافقنامه موشکی در سال ۱۹۷۲، که ایجاد پدافند موشکی را ممنوع کرد، چاره‌ای جز پیگیری توسعه سامانه‌های تسلیحاتی مافوق صوت با توانایی اتمی نداشت.

بر اساس این گزارش، روسیه در سال ۲۰۱۸ از جنگ افزار‌های جدید از جمله سامانه موشکی ابرفراصوت «کنژال» و موشک‌های قاره پیمای آوانگارد» در پاس ۹ به اقدام آمریکا در ساخت سپر موشکی رونمایی کرد.

پوتین در ادامه اظهار داشت: «خروج آمریکا از پیمان موشکی در سال ۲۰۰۲ روسیه را مجبور به تولید سلاح‌های مافوق صوت کرد. ما مجبور شدیم این سلاح‌ها را در پاسخ به استقرار سیستم دفاع موشکی راهبردی آمریکا بسازیم.»

پوتین در ادامه به دارابودن سلاح‌های راهبردی که تجهیزات بالقوه دشمنان را دفع می‌کند، اشاره کرد.

پوتین تاکید کرد: «برای اولین بار در تاریخ نوین روسیه، این کشور دارای مدرن‌ترین سلاح است که از نظر نیرو، قدرت، سرعت و بسیار مهمتر از نظر دقت نسبت به تمام آنچه که قبل از آن‌ها وجود داشت، بسیار برتر است.»

یک وبگاه آمریکایی چندی قبل بر بی‌دفاع بودن آمریکا برابر موشک‌های مافوق صوت پیشرفته اشاره کرد. وبگاه «نیوز مکس» در مطلبی به ناتوانی سامانه‌های پدافند هوایی آمریکا برابر موشک‌های پیشرفته مافوق صوت جدید روسیه پرداخت و نوشت، روسیه سوم ژوئن سال ۲۰۱۸ یک موشک جدید را یک سال جلوتر از زمان اعلام شده قبلی آزمایش کرد. این موشک که «زیرکان» نام دارد سرعتی برابر با ۴۶۰۰ مایل در ساعت دارد و شش برابر سرعت صوت است. به عبارت دیگر این موشک تنها ۳ ساعت و ۱۵ ثانیه بین پرتاب و اصابت با هدف در آمریکا زمان نیاز دارد.

پوتین: تصمیم سال ۲۰۰۲ بوش ما را مجبور به تولید سلاح‌های مافوق صوت کرد
رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد، کشورش بعد از تصمیم سال ۲۰۰۲ دولت جورج دبلیو. بوش برای پاره کردن معاهده ضد بالستیکی ۱۹۷۲ که تولید سامانه‌های دفاع موشکی را محدود می‌ساخت، انتخابی به جز پیگیری توسعه تسلیحات مافوق صوت با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای نداشت.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در گفتگو با گربرت افرموف، مدیر کل افتخاری و طراح در دفتر طراحی راکت NPO Mashinostroyeniya عنوان کرد: خروج آمریکا از معاهده ضد بالستیک در سال ۲۰۰۲ روسیه را مجبور به شروع فرآیند توسعه سلاح‌های مافوق صوت کرد. ما مجبور به ساخت این سلاح‌ها در پاسخ به استقرار سیستم دفاع موشکی استراتژیک آمریکا که در آینده می‌توانست کل قابلیت تسلیحات هسته‌ای ما را خنثی و منسوخ کند، بودیم.

پوتین عنوان کرد، این تا حد زیاد به لطف افرموف و همکارانش بود که آمریکا نتوانست بلندپروازی هایش را تحقق ببخشد.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: من بار‌ها گفته‌ام که ما تا چندین دهه مجبور بودیم خودمان را تطبیق بدهیم. شما خیلی خوب این مساله را می‌دانید. این مربوط به سلاح‌های هسته‌ای و هوانوردی دوربرد استراتژیک و تکنولوژی موشک‌های بالستیک قاره پیما یا آنچه که کارشناسان سیستم‌های تحویل کلاهک می‌خوانند، است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری فردا نیوز، تاریخ انتشار: 29 شهریور1399، کد خبر: 1021308،  www.fardanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین