پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۴۹۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
این روز‌ها در ایران شاهد از بین رفتن ارزش پول ملی هستیم نه افت ارزش پول ملی یعنی، امروز یک خارجی با حقوق ۴ روز خود می‌تواند یک ماه در ایران اقامت کند و یک ایرانی با حقوق ۲۷۰۰ روز خود یا حقوق ۷/۵ سال می‌تواند یک ماه در خارج اقامت کند.
شعار سال:این روزها در ایران شاهد از بین رفتن ارزش پول ملی هستیم نه افت ارزش پول ملی. می خواهم در مبحث‌اقتصاد بین‌الملل ، یک مثال صحیح برای فهم بهتر ارزش پول ملی ذکر کنم:

امروز اگر ما تصمیم بگیریم برای یک ماه به خارج از ایران مثلا به اروپا ، امریکا، کانادا یا دبی سفر کنیم غیر از هزینه بلیط و غیره فقط هزینه یک ماه اقامت در هتل در شرایط متوسط
 
هر شب اقامت ۳۰۰ دلار

دلار ۳۰ هزار تومان
هر شب ۹ میلیون تومان
سی شب ۲۷۰ میلیون تومان
که این هزینه برای ثروتمندان هم بسیار گران است.
در حالیکه تا ۳ سال قبل در شرایط متوسط
هر شب اقامت ۳۰۰ دلار

دلار ۴ هزار تومان
هر شب ۱/۲ میلیون تومان
سی شب ۳۶ میلیون تومان
در آن سال (سه سال قبل) اگر یک خارجی به ایران می آمد هر شب اقامت
۴۰۰ هزار تومان

دلار ۴ هزار تومان
یعنی هر شب ۱۰۰ دلار
۳۰ شب، ۳۰۰۰ هزار دلار
اما الان هر شب اقامت در ایران
۴۰۰ هزار تومان

دلار ۳۰ هزار تومان
یعنی هر شب ۱۳ دلار !
۳۰ شب ۳۹۰ دلار

در واقع یک خارجی الان برای اقامت یک ماهه ۳۹۰ دلار بجای ۳۰۰۰ دلار می‌پردازد و یک ایرانی برای اقامت یک ماهه در خارج ۲۷۰ میلیون بجای ۳۶ میلیون می‌پردازد. این یعنی امروز یک خارجی با حقوق ۴ روز خود می‌تواند یک ماه در ایران اقامت کند و یک ایرانی با حقوق ۲۷۰۰ روز خود یا حقوق ۷/۵ سال می‌تواند یک ماه در خارج اقامت کند.

ساندویچ کوچک مکدونالد ۶ دلار است و مدیر یکی از بزرگ‌ترین هتل های شیراز  تعریف می‌کرد وقتی به مشتری امریکایی هتل گفته اند شبی ۱۳ دلار ، او باور نمی کرده است.
 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کانال تلگرامی بیداری ملت
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
0
واقعا اومدن زندگي رو براي همه سخت كردن و ديگه كسي مثل قبل از لحاظ مالي اميدوار نيست و همش دارم به اين فكر ميكنم اين ماجرا كجا تموم ميشه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین