پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۱۹۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳
عدم پرداخت حقوق هفت‌ماهه‌ی نیرو‌های پایگاه میراث فرهنگی جندی‌شاپور و ایوان کرخه در خوزستان دارد به مرز پرداختی‌های معوقه‌ی سال گذشته می‌رسد.
شعار سال: نیروهای پایگاه میراث فرهنگی جندی‌شاپور و ایوان کرخه، می‌گویند: عدم پرداخت معوقه‌ها طی یک سال گذشته تاکنون شرایط زندگی را برای ما هرلحظه سخت و سخت‌تر می‌کند و بلاتکلیفی مالی در کنار شرایط سخت زندگی اقتصادی باعث شده است تا نیروهای متخصص بین عشق و علاقه و تزلزل شغلی به تک انتخاب برسند. انتخابی برای ماندن با دست‌خالی و یا رها کردن آنچه خود دغدغه‌ی فرهنگی می‌نامند.

یکی از این نیروها به خبرنگار ایلنا، گفت: چرا شرایط وخیم زندگی ما برای هیچ مدیری مهم نیست؟. ما داریم له می‌شویم و در این بین تنها حرفی که تاکنون شنیده‌ایم وعده بوده، اگر شرایط به این شکل ادامه پیدا کند زندگی‌های ما از هم می‌پاشد.

یکی دیگر از این نیروها می‌گوید: تنها چیزی که به ما گفته شده این است که نامه زدیم، پیگیریم، تحمل کنید و دیروزود دارد ولی سوخت‌وسوز ندارد. متأسفانه هیچ‌کس نمی‌داند ما در چه شرایطی هستیم و در این اوضاع بد اقتصادی نه کسی به ما قرض می‌دهد و نه توانی بیشتر از این برای ما باقی‌مانده است. هیچ‌کس نمی‌گوید کی و تا چه زمانی باید منتظر پرداخت حقوق باشیم؛ فقط می گویند قرار است پرداخت کنند.

در همین رابطه، یعقوب زلفی رئیس پایگاه جندی‌شاپور، گفت: در حال پیگیری هستیم و قرار است که معوقات پرداخت شود. زمان دقیقی از استان به ما اعلام نشده، ولی در حال پیگیری هستیم.

یکی دیگر از این نیروها می‌گوید: متأسفانه هفته‌ی گذشته طی مراجعه‌ی حضوری، مدیرکل میراث فرهنگی استان در چند جمله کاملاً مارا مأیوس کرد.

وی افزود: مدیرکل میراث شخصاً به ما گفت که به رئیس پایگاه از ابتدای سال اعلام کردیم که دیگر نیازی به هیچ نیرویی در این پایگاه نداریم و می‌خواهیم تا این پایگاه را تعطیل کنیم. وی هیچ پاسخی در جواب چرایی این اتفاق به ما ندادند.

گفتنی است، جندی ‌شاپور نام شهری است باستانی در شمال استان خوزستان که تنها ویرانه‌هایی از آن باقی‌مانده است.

این اثر مهم که از داشته‌های تاریخی علمی خاورمیانه و جهان در حوزه‌ی دانشگاهی محسوب می‌شود به سبب بیمارستان و دانشگاهی که در آن بوده شهرت بسیار داشته‌ و دارد.

دانشگاه جندی‌شاپور از آثار مهم تاریخ ایران و جهان است که از عهد ساسانیان به یادگار مانده است.

این اثر با قدمتی بیش از هفده قرن از بناهای مهم تاریخ ایران و جهان است که از داشته‌های مهم فرهنگی تاریخی خوزستان محسوب می‌گردد.

حال باید دید در صورت عدم پرداخت حقوق این چند نیروی متخصص و احتمال قهر ناخواسته‌ی این افراد چه شرایطی در انتظار این محوطه‌ی تاریخی و همچنین مناطق مهمی مانند آرامگاه یعقوب لیث صفاری خواهد بود؟. شرایطی که می‌تواند به‌مانند چراغ سبزی باشد برای مترصدینی که در انتظار یک فرصت کوتاه برای هجوم به این اماکن باستانی، اوضاع این مناطق را زیر نظر گرفته‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 20 مهر 1399، کد خبر: 980767،  www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
0
یعنی مسئولان ما از شرایط اقتصادی و معیشتی مردم خبر ندارن که 7 ماه حقوق یک کارمند و کارگر رو پرداخت نمی کنن؟ توی این اوضاع چطوری باید زندگی کنن این افراد؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
0
يعني تو ايران هرچيزي كه مربوط به ميراث فرهنگي و فرهنگ باشه دچار مهجوريت هست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
يعني اين مردمي كه حقوقشون رو نميتونن بگيرن چطوري دارن زندگي ميكنن ما كه اين حقوق رو ميگيريم سر ماه تموم ميشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین