پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۶۳۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲
شرکت رادیس به کمک نخبگان دانشگاه شریف موفق به تولید بتنی با رفتار‌های مشابه چدن شده است. این بتن درست مانند چدن مقاومت بالایی دارد با این تفاوت که امکان فروش آن در بازار وجود ندارد. در ادامه بیشتر با این بتن تولید شده در شرکت رادیس آشنا می‌شوید.

شعار سال: فلز چدن یکی از مقاومترین انواع الیاژ آهن است. این مقاومت بالا چدن را گزینه مناسبی برای تولید دریچه منهول نموده است. این فلز در بازار آزاد قیمت بالایی دارد و همین امر باعث به سرقت رفتن دریچه منهول های سطح شهر شده است. دزدیدن دریچه منهول علاوه بر زیان های اقتصادی که به ارگان های دولتی وارد می کند، باعث به خطر افتادن جان شهروندان و وارد شدن خسارت به وسایط نقلیه می شود.

شرکت رادیس به کمک نخبگان دانشگاه شریف موفق به تولید بتنی با رفتارهای مشابه چدن شده است. این بتن درست مانند چدن مقاومت بالایی دارد با این تفاوت که امکان فروش آن در بازار وجود ندارد. در ادامه بیشتر با این بتن تولید شده در شرکت رادیس آشنا می شوید.

ترکیبات استفاده شده در ساخت

چدن استفاده شده در دریچه منهول از ترکیب آهن، کربن و سیلیسیوم ساخته شده است. بتن تولید شده در رادیس از ترکیب نانو سیلسیوم، الیاف فلزی و سیمان ساخته شده است. نانو سیلیس استفاده شده در این ترکیب مقاومت بتن تولید شده را حتی از بتن استفاده شده در پل ها و برج های ساختمانی بیشتر می نماید. جالب است بدانید که دریچه منهول نانو رادیس قابلیت مقاومت در برابر 200 مگاپاسکال انرژی را دارد.

نفوذ آب

نفوذ آب در چدن صفر درصد است. این یعنی در دریچه منهول چدنی به هیچ عنوان هیچ رطوبتی نفوذ نمی کند. شرکت رادیس بتنی تولید نموده است که نفوذ آب در آن صفر درصد است و جذب آب آن 2% می باشد.

شاید بد نیست بدانید که نفوذ پذیری آب در انواع دریچه منهول بتنی و کامپوزیت باعث شکسته شدن آنها در فصول سرد می شود. مشکلاتی که با شکستن دریچه منهول ایجاد می شود کمتر از به سرقت رفتن آن نیست.

جذب انرژی

جذب انرژی در چدن و نانو کامپوزیت رادیس در یک ردیف قرار دارند. جذب انرژی یکی از مهمترین شاخص های تولید دریچه منهول است. چرا که یک دریچه منهول روزانه تحت فشار و نیروی رفت و برگشتی است و اگر تحمل این انرژی و فشار را نداشته باشد در کمترین زمان ممکن شکسته شده یا فرسوده می شود.

تاثیر تغییرات آب و هوایی

تغییرات آب و هوا هیچ تاثیری در چدن ندارد. این فلز در شب های سرد زمستان منجمد نمی شود و در روزهای گرم تابستان مقاومت بالایی نشان می دهد. این در حالی است که دریچه کامپوزیتی در مقابل نور خورشید به سرعت واکنش شیمیایی انجام داده و مقاومت خود را از دست می دهد. بتنی که در شرکت رادیس تولید شده نیز در برابر تابش نور خورشید مقاومت بسیار مناسبی داشته و به پلی آمید تبدیل نمی شود. از آنجایی که نفوذ آب در ان صفر است در سرمای زمستان ترد شکن نخواهد شد.

مقاومت در برابر مواد شیمیایی

 فلز چدن مقاومت بالایی در برابر مواد اسیدی دارد. دریچه منهول نانو رادیس نیز در برابر اسید سولفیک تا 40% است. این محصول در برابر کلر، کلرید یون، خاک های سولفاتی حتی از سنگ نیز بیشتر است و این یعنی شما دریچه منهولی با کیفیت خریداری نموده اید.

ضد سرقت بودن

تنها عاملی که باعث شد دریچه منهول چدنی برای ارگان های دولتی صرفه اقتصادی نداشته باشد به سرقت رفتن آنها بود. این در حالی است که دریچه منهول تولید شده در شرکت رادیس شباهت زیادی به دریچه بتنی دارد. از این رو سارقین برای تخریب زیرساخت ها انگیزه ای نخواهد داشت. این محصول غیر قابل تجزیه است و ترکیبات آن ارزش مالی چندانی ندارد. حتی اگر سارقین به خیال دزدیدن قالب چدنی تصمیم به تخریب دریچه نماید باید گفت که ویژگی چکش خواری بالای دریچه نانو رادیس آنها را منصرف خواهد نمود. با هیچ نیرویی نمی توان این محصول را شکسته و یا تخریب نمود.

ماندگاری یا طول عمر

طول عمر نانو رادیس 50 سال تخمین زده شده است. حتی بعد از گذشت 50 سال این دریچه ترد شکن نخواهد شد و شما تا 2 ماه امکان تعویض آن را دارید. این ماندگاری اگر بیشتر از دریچه چدنی نباشد کمتر از آن نخواهد بود.

کلام آخر

شرکت رادیس به کمک نخبگان کشور موفق شد یکی از بزرگترین مشکلات سطح شهرها و حتی روستاها را حل کند. این شرکت پس از موفقیت‌آمیز بودن آزمایش‌ها و دریافت تاییده‌های لازم، وارد صنعت کشورمان شده و قصد دارد  با ارائه گارانتی واقعی و طولانی مدت سعی دارد کیفیت محصولات خود را تضمین نماید.

 

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 22 مهر ۱۳۹۹، کد خبر: - ، ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
0
0
واقعا بچه های عمران در کشور مثل همیشه گل کاشتند! حیف این همه نخبه و استعداد در ایران که بدون استفاده دارن حروم میشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
0
0
امیدوارم از این تکنولوژی ها در داخل کشور استفاده بشه نه اینکه خبر تولید انبوهش در اروپا بیاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
0
0
وقتي قدر توامندي هاي علمي خودمون رو تو ايران ندونيم مجبور ميشيم براي همون چيزي كه داريم ناز خارجي هارو بكشيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین