پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۰۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
در حالی که در مناسبت‌های مختلف تلاش شد از تجمعات مردم برای کنترل ابتلا به کرونا جلوگیری به عمل آید، اما در تعطیلات پیش رو با بد اجرا کردن دولت در اعمال محدودیت تردد بار دیگر چوب این بی تدبیری از سوی دولت و برخی شهروندان را همزمان با هم می‌خوریم.
شعار سال: در حالی که در مناسبت‌های مختلف تلاش شد از تجمعات مردم برای کنترل ابتلا به کرونا جلوگیری به عمل آید، اما در تعطیلات پیش رو با بد اجرا کردن دولت در اعمال محدودیت تردد بار دیگر چوب این بی تدبیری از سوی دولت و برخی شهروندان را همزمان با هم می‌خوریم.

درحالی که به گفته بسیاری از کارشناسان حوزه بهداشت و درمان موج سوم کرونا با سرعتی عجیب در کشور در حال اوج گیری است، تعطیلات پیش رو، اما به شکل ناباورانه‌ای مورد غفلت دولت قرار گفت تا باز هم تجربه سفر‌های نابه هنگام شهروندان به شهر‌های شمالی؛ کشور را یک دست در آستانه همه گیری کرونا قرار دهد.

درحالی که این هشدار به دولت داده شده بود که تعطیلات پیش رو می‌تواند زمینه اوج گیری کرونا را فراهم کند، اما دولت به اعمال محدودیت تردد در جاده‌ها به ویژه جاده‌های منتهی به شهر‌های شمالی کشور ورود به موقع نداشت.

از عصر روز چهارشنبه برخی شهروندان همسو با بی تدبیری دولت راه جاده‌های شمالی کشور را در پیش گرفتند و این اقدام احتمالا آمار کشته شدگان در هفته آینده را افزایش خواهد داد.

بعد از درخواست‌های همه جانبه از سوی کارشناسان بهداشت و درمان، نمایندگان مجلس و حتی کارشناسان وزارت بهداشت مبنی بر اعمال محدودیت‌های تردد و اقدام دولت برای قرنطینه کردن برخی شهرها، دولت موافقت خود را به بدترین شکل ممکن برای اعمال این محدودیت‌ها اعلام کرد.

صبح روز چهارشنبه دولت اعلام کرد که از ساعت ۲۴ محدودیت تردد در جاده‌ها اعمال خواهد شد با این اقدام عملا فرصت کافی را در اختیار شهروندانی که شاید بتوان آن‌ها را بی مسئولیت نسبت به سلامت خود و سایرین دانست داد تا بی وقفه و به سرعت به سمت جاده‌های شمالی کشور هجوم برند.
 


تصمیم بی تدبیرانه دولت برای تعطیلات پیش رو، باعث شد مردم جاده‌های شمالی کشور را رها نکنند تا احتمالا با آمار فزاینده کشنده شدگان براثر کرونا رو به رو باشیم این در حالی است که طی روز‌های اخیر براساس اعلام ستاد مقابله با کرونا، تعداد ابتلا‌های جدید و کشته شدگان در کشور رکورد زد به طوری که چهارشنبه ۲۳ مهر ۲۷۹ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند.

اما فرصت چند ساعته از زمان اعلام خبر محدودیت تردد جاده‌ای تا زمان اجرای آن کافی بود تا ترافیک در آزاد راه تهران - کرج سنگین شود. این اتفاق در حالی رخ داد که ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت اعلام کرده بود که کسانی که سفر کردند هم استان‌های مقصد و هم استان‌های مبداء را بعد از بازگشت تحت تأثیر قرار می‌دهند، تجربه تلخ ما و همچنین تجربه تلخ دنیا نشان داد که در مورد سفر اگر فقط به خواهش از مردم اکتفا کنیم موفق نخواهیم شد و لازم است تا مقرراتی در این زمینه وضع شود.

هشدار‌ها البته تنها به این ختم نشده بود و کارشناسان و متخصصان بیمار‌های عفونی نسبت به اعمال محدودیت‌های جدی برای تعطیلات پیش رو هشدار داده و بدون سانسور سوغات این سفر‌ها را مرگبار دانستند.

کادر درمان بیمارستان‌های مختلف نیز به شکل‌های مختلف در فضای مجازی و گفتگو‌های رسمی اعلام کرده بودند که دیگر تخت خالی در بیمارستان‌ها نداریم و حتی بخش عادی بیمارستان‌ها هم به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

اما تصمیم غیرمدبرانه دولت در اجرای نامناسب این اقدام موجب شد تا کشور در انتظار اوج گیری ابتلا و افزایش تلفات کرونا باشد.
 
تعداد بازدید : 5


در حالی که در مناسبت‌های مختلف تلاش شد که از تجمعات مردم برای کنترل ابتلا به کرونا جلوگیری به عمل آید، در پیک اصلی کرونا در کشور با بد اجرا کردن تصمیم از سوی دولت، بار دیگر چوب این بی تدبیری از سوی دولت و برخی شهروندان را همزمان با هم می‌خوریم.

باید دولت پاسخ دهند این چه محدوددیتی است که جاده‌های شمال تا چند ساعت قبل از ممنوعیت تردد با ترافیک سنگین رو به رو بوده است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: 24 مهر 1399، کدخبر: 1657594 ، www.dana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
0
0
واقعا ملت ایران نتونستن اونطورکه باید فرهنگ خودشون رو در زمینه کرونا ثابت کنن و این باعث بروز فاجعه داره میشه تو کشور
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین