پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۴۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: آتش سوزی در ارتفاعات مشرف به شهر دوگنبدان در کوه پهن پس از چهار روز تلاش امدادگران ساعاتی پیش مهار شده است.
شعارسال: مجید نظری روز شنبه اظهار داشت: براساس برآورد‌های اولیه در این آتش سوزی ۱۰۰ تا ۱۵۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع گچساران دچار خسارت شده که بیشترین آسیب به مراتع وارد شده است.

وی بیان کرد: این آتش سوزی که به دلیل انسانی شروع شده بود به علت وزش باد و سخت گذر بودن منطقه چندین بار خاموش شد،  اما آتش دوباره روشن می‌شد.

نظری عنوان کرد: هم اکنون سه اکیپ در مناطق مختلف در حال پایش جنگل‌های گچساران هستند تا در صورت شعله ور شدن دوباره آتش آن را خاموش کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ نفر برای مهار آتش سوزی ارتفاعات گچساران مشارکت کردند از تلاش نیرو‌های مردمی، ستاد بحران و منابع طبیعی شهرستان و استان برای مهار شعله‌های آتش در این منطقه قدردانی کرد.

نظری ابراز داشت: روز گذشته برای مهار آتش سوزی کوه پهن در گچساران از بالگرد  شرکت بهره برداری نفت وگاز این شهرستان برای انتقال نیرو و تجهیزات استفاده شد.

وی اظهار داشت:علت و وسعت دقیق آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع گچساران پس از بررسی‌های کارشناسی اعلام می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری گچساران تاکید کرد:پیش از این ۴۷۹ هکتار از جنگل‌ها و مراتع گچساران در آتش سوزی‌های امسال دچار آسیب جدی شده است.

وی گفت:این میزان جنگل و مراتع در۲۸ فقره آتش سوزی طعمه حریق شد.

نظری تاکید کرد:آتش سوزی‌های امسال در مناطق پلاک انبار شاهی، پشه کان اولیا، نارک، خنگ بنار و کوه گهر، ماهور باشت، آبریگون و کوه پهن رخ داده است.

۹۰ درصد از آتش سوزی‌های امسال در گچساران عمدی بوده است.

بیش از ۴۳۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در گچساران وجود دارد که از این میزان ۳۲۰ هزار هکتار مرتع و بیش از ۱۱۵ هزار هکتار جنگل است.

درختان بلوط، بادام، بنه و کیکم مهم‌ترین پوشش گیاهی جنگل‌های این شهرستان است.

شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۸۴۰۷۸۰۴۷:www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
0
0
خدا لعنت کنه کسانی که جنگل را به عمد آتش می زند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
هرچي زودتر بايد با عاملان اين قضيه برخورد هاي لازم صورت بگيره تا كسان ديگر جرات اين امر رو پيدا نتكنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین