پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۰۱
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
وعده احداث پل روگذر در مسیر جاده مجتمع آموزش عالی کشاورزی شیروان، ۲۳ ساله شد. شاید دیگر احداث این پل به رویایی دست نیافتنی تبدیل شده باشد.
شعارسال: روزنامه خراسان شمالی نوشت: البته این روزها خبر احداث زیر گذر به گوش می رسد که به گفته رئیس و دانشجویان مجتمع دردی را دوا نخواهد کرد. اما شنیده می شود که خبری در راه است. مجتمع آموزش عالی کشاورزی شیروان از نخستین دانشگاه های دولتی استان است که تا سال ۹۰ زیرمجموعه دانشگاه فردوسی مشهد بود و در نهایت مستقل شد.

۲۳ سال است که دانشجویان این مجتمع با دلهره عرض جاده تا مجتمع را طی می کنند و مسئولان مجتمع تمام هم و غمشان رفع این دغدغه شده است.

* دو طرف جاده پر از مصالح

اولین روز بهمن ماه، راهی جاده بجنورد به سمت شیروان می شوم. دو طرف جاده پر از مصالح جاده سازی است؛ اما گویا کارگران در تعطیلات به سر می برند. از خودرو پیاده می شوم و به دنبال زیر گذر می گردم.

کمی آن طرف تر از در ورودی مجتمع است. جرأت نمی کنم از زیر گذر به آن سو بروم. ترجیح می دهم که جاده را با خودرو طی کنم و در یک دور برگردان دور بزنم اما از دور برگردان هم خبری نیست و باید تا پلیس راه بروم تا بتوانم دور بزنم. بالاخره به سمت دیگر جاده می روم. هر کس از این مسیر بگذرد متوجه زیرگذر نمی شود. باید از خودرو پیاده شود و کمی جستجو کند تا بتواند زیر گذر را ببیند.

یاد گفته رئیس مجتمع می افتم که شهریور ماه خبر احداث زیرگذر را داده و گفته بود این زیر گذر برای دانشجویان امنیت ندارد و ما به پل روگذر نیاز داریم. خبری هم از ایستگاه در دو طرف جاده نیست و با خود می گویم چه دلی دارند ۳۰۰ دانشجوی این مجتمع که هر روز از این جاده پر خطر عبور می کنند.

* خدا نکند

با تعدادی از دانشجویان مجتمع آموزش عالی کشاورزی شیروان گفت و گو می کنم. همه آن ها وقتی اسم عبور از جاده می آید دلهره ای سرتاپای وجودشان را می‌گیرد. یکی از دانشجویان دختر می گوید: عبور از این جاده در روز خطرناک است و خدا نکند که شب برسیم آن وقت عبور از دو طرف جاده بزرگترین مشکلمان می‌شود.

دانشجویی دیگر هم می گوید: دانشجویان مجتمع هر روزشان با ترس و دلهره عبور از جاده می گذرد و بزرگترین دغدغه شان نبود پل روگذر در این جاده است.

او ادامه می دهد: اغلب دانشگاه ها و مجتمع آموزش عالی خارج از شهر قرار دارند اما متاسفانه در خراسان شمالی به معضلات دانشگاه هایی که در خارج از شهر قرار دارند توجهی نمی شود گویا باید اتفاقات ناگواری رخ بدهد تا مسئولی به فکر دانشجویان این مجتمع بیفتد.

دانشجویی دیگر که در مجتمع آموزش عالی کشاورزی شیروان تحصیل می کند، عقیده دارد: چند سال است مسئولان مجتمع، ایجاد یک دور برگردان را درخواست کرده اند اما مسئولان به آن عمل نمی کنند چه برسد به این که بخواهند در آن جا پل روگذر احداث کنند.

او هم به خطرناک بودن مسیر رفت و آمد مجتمع آموزش عالی کشاورزی شیروان اشاره و تاکید می کند: مشکل این جاست که باید از دو لاین جاده عبور کنیم که گاهی اوقات جاده شلوغ و سرعت خودروها بسیار زیاد است که ناچاریم معطل بمانیم تا کمی جاده خلوت شود و بتوانیم عبور کنیم و خدا به داد مان برسد اگر شب بخواهیم از این مسیر عبور کنیم.

او اضافه می کند: واقعاً عبور از این جاده سخت و دلهره آور است و از سویی دیگر در نزدیکی مجتمع، دور برگردانی وجود ندارد و اگر فرد نا آشنایی بخواهد از سمت مشهد به مجتمع برود باید تا کارخانه سیمان برای دور زدن برود.

* زیرگذر به درد دانشجویان نمی خورد

با رئیس مجتمع آموزش عالی کشاورزی شیروان در این باره صحبت می کنم. خوشنود که مو سپید متولیان آموزش عالی است هنوز هم مهم ترین دغدغه اش نبود پل روگذر در ورودی این مجتمع است.او می گوید: اداره کل راه و شهرسازی بعد از۲۳ سال در این مسیر اکنون در حال احداث زیر گذر است، البته زیرگذر بیشتر برای دور برگردان خودروهای سواری مناسب است نه برای رفت و آمد دانشجویان.

خوشنود تاکید می کند: زیرگذر مکان مناسبی برای عبور دانشجویان به ویژه دانشجویان دختر نیست و این موضوع را مطرح کردیم که پاسخ دادند این طرحی است که باید انجام دهیم و نمی توانیم آن را تعطیل کنیم و عنوان کردیم که از زیرگذر برای دور برگردان خودروها استفاده شود.

او تصریح می کند: ما هم چنان پیگیر احداث پل رو گذر هستیم که از طرف فرمانداری وعده دادند برای احداث پل اقدام کنند که اکنون در حال برآورد هزینه آن هستند و وعده هایی داده اند که اجرا شدن آن ها زمان می برد.

او با اشاره به این که دانشجویان زیادی در این مسیر تردد می کنند که از اتوبوس های مشهد- بجنورد پیاده می شوند و حتی برخی از رانندگان اتوبوس ها، آن ها را دورتر از این مسیر پیاده می کنند، می گوید: ما در این میان از دستگاه های نظارتی تشکر می کنیم که در این مسیر دوربین های ثبت تخلف نصب کردند تا حداقل کمی از سرعت خودروها کاسته شود.

از او می پرسم آیا در این سال ها اتفاق ناگواری برای دانشجویان رخ داده است که عنوان می کند: خوشبختانه تاکنون تصادفی رخ نداده است؛ اما به هر حال احتمال رخ دادن چنین حادثه ای بسیار زیاد است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: دوشنبه 5 بهمن 1394، کد خبر: 481791 ، www.snn.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین