پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۶۶۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
متاسفانه به دلایلی چند بنظر می رسد که بتدریج برخوردهای قانونی و یا فیزیکی بین افراد، جای خود را به استفاده از سلاح گرم داده و این معضل امنیتی ، انتظامی ، قانونی ، در حال گسترش است. برنامه های پیشگیرانه و کنترل کننده نهادهای مسئول در این خصوص چیست؟

شعار سال: چند وقتی است که شاهد رواج تسویه حساب‌های شخصی با انواع درگیری‌های مسلحانه هستیم. گویا قرار است که اختلافات بینا فردی با گنگستربازی به اتمام برسد. سوال این است که چرا جامعه بدین سمت در حال سوق پیدا کردن است؟
بعد از قتل وکیل آقای حسین .. در تهران، عزیزی می‌گفت که رسما افزایش درگیری مسلحانه را در ایران اعلام می‌کنم (نظر شخصی و صحبت بینا فردی). شاید آن روز ما به آن نظر خندیده باشیم، اما امروز نشانگانی همگرا را مشاهده می‌کنیم.
*** چرا با وجود تلاش‌های گسترده نیروی انتظامی و امنیتی، آمار رسمی و غیر رسمی خرید و تقاضا برای دستیابی به سلاح در حال افزایش است؟

*** چرا مصادیق و موارد درگیری و استفاده از اسلحه در درگیری‌های بینا فردی در حال افزایش است؟

*** ارتباط این درگیری‌ها با موثر بودگی رسیدگی‌های قضائی، موثر بودگی اقدامات پیشگیرانه و یا تامینی و حفاظتی نیروی انتظامی، موثر بودگی اقدامات و اشرافیت امنیتی، سطح و میزان تاب آوری روانی جامعه، اثرگذاری مشکلات اقتصادی بر کاهش ظرفیت‌های روانی، کاهش سرمایه اجتماعی، کاهش اثرات مولفه‌های فرهنگی و تربیتی و آموزشی و ...، چقدر است؟

*** به کدام سمت در حال حرکت هستیم؟
درگیری مسلحانه در ساری که منجر به قتل شد (حاوی تصاویر خشونت بار و +۱۸):

 

تعداد بازدید : 21
تعداد بازدید : 6
در این کلیپ هم نمونه دیگری از آسانی دسترسی به اسلحه در فضای مجازی را مشاهده می‌کنید. گزارش اینگونه است: پنجشنبه هفته گذشته، یک پسر ۲۱ ساله به نام موسی در یاسوج، دخترخاله ۱۶ ساله‌اش را که با او نامزد کرده بود، به دلیل عقب‌انداختن زمان ازدواج با شلیک گلوله کشت و سپس به زندگی خود پایان داد.

مشخص نیست موسی اسلحه خود را از چه طریقی تهیه کرده، اما می‌توان گفت تهیه یک سلاح گرم برای او کار دشواری نبوده است. شاید روزی که از نامزد خود عصبانی بوده یکی از اپلیکیشن‌های نصب‌شده روی گوشی خود را باز کرده و در قسمت جست‌وجو فقط نوشته: «خرید اسلحه»

با کمی جست‌وجو در فضای مجازی از آزادی عمل اسلحه‌فروشان تعجب خواهید کرد. فروشندگان، تصاویر سلاح‌های گرم و سرد گوناگون را به همراه کاربرد و قیمت در صفحات اینستاگرام و کانال‌های تلگرامی خود گذاشته‌اند و حتی بسیاری از آن‌ها تاکید کرده‌اند که ارسال به شهرستان‎ هم دارند!

منبع: برگرفته از منابع مختلف، اختصاصی شده توسط پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
0
بنظرم ربع خاطر مشکلات اقتصادی و کرونا آستانه تحمل مردم خیلی پایین آمده و با کوچک ترین حرفی منفجر می‌شوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
0
واقعا چیشده که به اینجا رسیدیم! تحلیل های جامعه شناسی شعار سال خیلی خیلی دقیق هستن و در این زمینه باید بهشون افتخار کرد
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
0
درگیری مسلحانه یعنی چی آخه ؟؟؟ هرچقدر هم اختلاف خانوادگی و شخصی باشه دیوانگی هست درگیری مسلحانه و پلیس باید شدیدا برخورد کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
واقعا ایرانی ها دارن روز به روز عصبانی تر میشن و این اصلا اتفاق خوبی برای جامعه با فرهنگ و سنت ایرانی نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین