پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۷۳۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
قانون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها اصلاح می‌شود/عدم اجرای ۲۵۰ هزار حکم قلع بنا در کشور گروه استان‌ها-رئیس شورای عالی استان‌ها از پیگیری و اصلاح قانون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها خبر داد و گفت: با اجرای طرح جامع مدیریت یکپارچه شهری و روستایی در مجلس، عملاً به ماده ۱۰۰ نیز نیازی نیست.
شعار سال: علیرضا احمدی، رئیش شورای عالی استان‌ها در سنندج در پاسخ به این سؤال که چرا اصلاح قانون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها همچنان بلاتکلیف مانده است؟ اظهار داشت: ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها مصوب سال ۱۳۳۴ بوده و در وضع قانون عملاً ساخت و ساز و مازاد تراکمی وجود نداشته که این صرفاً برای موارد خاص بوده، اما امروزه با انواع و اقسام تصمیم‌گیری‌های مختلف اعم از قوانین معماری، طرح تفصیلی، طرح جامع روبه‌رو هستیم.

وی گفت: اگر طرح جامع مدیریت یکپارچه شهری و روستایی در مجلس تصویب و امورات، تصمیم طرح‌های تفصیلی و طرح‌های جامع به خود شهر‌ها واگذار شود، این تخلفات اتفاق نمی‌افتد و عملاً به ماده ۱۰۰ نیز نیازی نیست.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه فراکسیون شورای عالی روستا‌ها وجود دارد، افزود: ماده ۱۰۰ باید عملاً تکلیفش روشن شود کمااینکه ما نیز به‌جد پیگیر هستیم چراکه عدم اجرای ۲۵۰ هزار حکم قلع بنا در کشور یعنی ۲۵۰ هزار خسارت به شهر، شهرداری و شهروندان است.

وی در پاسخ به سؤال دیگر که آیا شورای عالی استان‌ها به جایگاه شورای روستا‌ها توجه می‌کند، توضیح داد: بیش از ۲۰ نفر از اعضای شورای عالی از شورای روستا‌ها هستند، قطعاً توجه ویژه‌ای به آن‌ها می‌شود و از خبرنگاران تسنیم درخواست داشته که مشکلات مردم را از زبان شورا‌های روستا‌ها منعکس کنند.

به گفته احمدی، کارت عضویت و شناسایی شورا‌ها از طریق فرمانداری صادر می‌شود و برای کارت عضویت شورای فرا دستی در حال تدبیر هستیم تا حرکت اساسی صورت بگیرد.
 
شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تسنیم،تاریخ انتشار:3آبان1399،کدخبر:2375167،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
ماده 100 تنها قانونی هست که اگر ازش استفاده کنی در واقع دارای سود کلان میشی و این یعنی قانون مشکل داره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
این قانون میتونه بنیان گذار خیلی از خلاف ها در نقاط سرسبز ایران عزیز باشه و محیط زیست رو از بین ببره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
با بسته شدن این قانون شهرداری ها چطوری درامد داشته باشن؟؟ واقعا فکر میکنید این ها از این طرح دست بر میدارن؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
خیلی از قانون ها نیاز به بازنگری دارند و به شرایط امروز جامعه نیمخورن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین