پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۸۰۱۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور درباره ساخت آزمایشگاه‌های سطح ۳ در کشور توضیحاتی را ارائه داد.
شعار سال: سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر فعالیت آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکا در سطح منطقه اظهار کرد: آزمایشگاه‌های بیولوژیک پیشرفته که به عنوان آزمایشگاه‌های سطح ۳ و سطح ۴ شناخته می‌شوند قادرند ویروس‌ها را دست‌کاری و آن را به سلاح (bio weapon) تبدیل کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: در حال حاضر اطراف ایران، روسیه و چین نزدیک به ۲۵ آزمایشگاه سطح ۴ درقالب یک برنامه همکاری بیولوژیک با محوریت آمریکا وجود دارد که فعالیت‌های مخفیانه و خارج از نظارت دستگاه‌های بین الملل انجام می‌دهند.

وی افزود: پاندمی کرونا تجربه و تلنگر خوبی است تا اجماعی در جامعه جهانی به وجود بیاید تا این آزمایشگاه تحت نظارت بین المللی قرار گرفته و گزارش فعالیت سالیانه، ماهیانه و یا فصلی این مراکز به جوامع بین المللی ارائه شود. این اقدام در صورت عملی شدن می‌تواند تا حد زیادی نقشی بازدارنده برای فعالیت‌های غیرقانونی و خطرآفرین این آزمایشگاه‌ها ایفا کند.
 
 
ایجاد آزمایشگاه سطح ۳ در حوزه انسان و دام با همکاری وزارت دفاع

سردار جلالی ادامه داد: در گذشته آزمایشگاه‌های کشور در حوزه دام و انسان عمدتا بر سطح ایمنی ۲ متمرکز بوده است که خوشبختانه سازمان پدافند غیرعامل کشور با همکاری وزارت دفاع توانسته‌اند آزمایشگاه سطح ۳ را در حوزه انسان و دام ایجاد کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: نخستین آزمایشگاه سطح ۳ ایمنی زیستی کشور در پاییز سال ۱۳۹۸ با مشارکت سازمان پدافند غیرعامل کشور تحویل انستیتو پاستور ایران شد و دومین آزمایشگاه سطح ۳ ایمنی زیستی سیار کشور نیز در اختیار موسسه سرم سازی رازی قرار می‌گیرد.

وی افزود: یکی از ضعف‌های کشور، با وجود سابقه و قدمت یک صد ساله تولید واکسن در ایران، فقدان آزمایشگاه‌های سطح ۳ ایمنی زیستی بود. سردار جلالی ادامه داد: این نوع آزمایشگاه‌ها، با توجه به کاربرد‌های مختلف، ارزشی بسیار مهم و حیاتی دارند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرآنلاین، تاریخ انتشار: ۴آبان ۱۳۹۹، کد خبر: khabaronline.ir، ۱۴۴۷۳۰۸
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
اگر امریکا اینارو نمیدونست ذره ای به کشور ما رحم نمیکرد و به توبره میکشید خاک مارو اما عزیزان سپاه نمیذارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
آزمایشگاه ایمنی زیستی وجود نداشت چجوری واکسن تولید می‌کردیم؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
0
خبر هاي خوبي در وزارت دفاع داريم ميشنويم و اين براي اينده ايران و هككاري هاي تسليحاتي با ساير كشور ها ميتونه نويد بخش باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
0
ايران از نظر دفاعي داره پله هاي ترقي رو دونه دونه طي ميكنه و جاهاي خوبي ميرسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین