پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۸۰۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
بنا بر ادعای دامداران، در منطقه کلات نادر و درگز خراسان رضوی که همگی دامدار هستند جو موجود نیست. دامداران در جلوی اداره  جهاد کشاورزی، در اعتراض به کمبود و گرانی نهاده‌های دامی با گوسفندان خود تجمع کردند. حتی درخواست فروش گندم خرید تضمینی به قیمت ۳۶۰۰ تومان به دامداران را داده اند.
شعارسال: یکی از این دامداران گفت: در حال حاضر در این شهرستان جو بسیار کمیاب است و میزانی که توزیع می‌شود نیز بسیار گران است.

وی که نخواست نامش اعلام شود افزود: هم اکنون فروشندگان در این شهرستان خوراک جو دام را با نرخ دلخواه و کیفیت نامناسب عرضه می‌کنند که دلیل آن نیز عدم توزیع این نهاده توسط جهاد کشاورزی است اگر جهاد به اندازه کافی نهاده توزیع می‌کرد قیمت‌ها این قدر بالا نمی‌رفت.

او ضمن انتقاد از کمبود نظارت بر بازار فروش نهاده‌های دامی، نبود نظارت را عامل کمبود شدید جو و به تبع آن رشد قیمت این نهاده در کلات دانست.

فرماندار کلات نیز ضمن تایید مطالبات دامداران این شهرستان در خصوص کمبود جو به خبرنگار ایرنا گفت: البته علاوه بر این‌ها دامداران کلاتی نسبت به توزیع جو در این شهرستان به شکل کنستانتره نیز معترض بودند و می‌خواستند این نهاده به شکل جو توزیع شود.

مهدی ناصری افزود: باید توجه داشت شغل اصلی مردم کلات دامداری است و درآمد اصلی مردم در این شهرستان از دامپروری تامین می‌شود و مانند دیگر شهرستان‌ها دامپروری یک شغل فرعی نیست لذا تغییر قیمت و یا کمبود نهاده‌های دامی به شدت زندگی و اقتصاد خانواده‌های کلاتی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در نهایت امروز پس از مذاکرات با دامداران مقرر شد روز سه شنبه معاون امور دام سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی برای بررسی موضوع و رفع مشکل دامداران به این شهرستان سفر کند.

مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری کلات در ۱۵۵ کیلومتری شمال شرق مشهد واقع است.

حدود هشت هزار نفر از ساکنان این شهرستان در مناطق پراکنده عشایری به دامداری اشتغال دارند،  حدود ۱۰ هزار نفر در مرکز و شهر کلات نادری زندگی می‌کنند و بقیه نیز ساکن روستا‌های این شهرستان مرزی و کوهستانی هستند.

کلات مرکب از دو بخش مرکزی و زاوین، ۶۸ روستا دارد. ۲۷ هزار نفر از جمعیت این شهرستان در روستاها، مناطق عشایری و محلات دامداری سکونت دارند.

کلات از سمت شمال و شرق با کشور جمهوری ترکمنستان هم مرز است.   

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازایرنا، تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹، کد خبر: ۸۴۰۸۷۰۶۳، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
دولت باید خیلی از دامپروران حمایت کنند..این ها چرخه تولید را می چرخانند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
0
تتا وقتي اين نهاده هارو اين ها درون گمرك ميذارن تا خاك بخوره انتظار دارين توزيع نهاده ها به سامان برسه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین