پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۵۳۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۷
شهاب الدین منتظمی: مجوز شکار صرفاً در محدوده‌های خاص که کارهای کارشناسی اعم از سر شماری، ارزیابی جمعیت به نسبت جنسیت و موارد دیگر انجام شده، صادر می‌شود، که  شاید یک الی دو درصد سطح کشور باشد.

شعار سال: «شهاب الدین منتظمی» مدیر دفتر حیات وحش سازمان حفاظت از محیط زیست در مورد وضعیت صدور مجوزهای شکار در سال جاری بیان کرد: تا این لحظه تصمیمی برای صدور پروانه شکار در سال ۹۹ نگرفتیم و هنوز کمیته فنی ما به این نتیجه نرسیده که امسال هم پروانه‌ی شکار بدهد یا نه و باید ببینیم در هفته‌های پیش رو چه اتفاقی می‌افتد.

وی ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین موارد این موضوع ماجرای بیماری کووید ۱۹ است، چون به هر حال وقتی پروانه شکار می‌دهیم، حتماً باید محیط‌بان‌ها و همکاران ما در منطقه حضور داشته باشند که این برای همکاران ما باعث ایجاد خطر است و مورد دیگر این است که کسی که قصد شکار دارد باید سفر انجام دهد که حتماً تنها هم نمی‌رود و همچنین خیلی از مسائل دیگر هم مطرح است که باعث شد تا این لحظه تصمیمی برای صدور شکار نگیریم.

منتظمی افزود: در مجوز هایی که در گذشته به شکارچیان داده شد، حدود ۳۰ درصد درآمد آن، برای جوامع محلی و منطقه‌ی حفاظت شده‌ای که جمعیت محلی اطرافش است، هزینه شد.در واقع با همکاری دهیاری‌ها و شورایاری‌ها و با نظارت آنها درآمدها برای مشکلات آن مناطق هزینه شد و بخش اعظم این مبلغ هم صرف هزینه حفاظت و به روزرسانی تجهیزات برای حفاظت منطقه صرف شد.

وی گفت: مجوز شکار صرفاً در محدوده‌های خاص که کارهای کارشناسی اعم از سر شماری، ارزیابی جمعیت به نسبت جنسیت و موارد دیگر انجام شده، صادر می‌شود، که  شاید یک الی دو درصد سطح کشور باشد.

او افزود: سالهایی بود که به دلیل خشکسالی و یا بیماری و مسائل دیگر پروانه شکار صادر نشده بود، اما سال‌هایی مثل سال ۹۸ یا ۹۷ هم بود که پروانه شکار صادر شده است و باید این را بدانیم که وقتی پروانه شکار صادر می‌شود، دال بر این نیست که حتماً شکاری صورت بگیرد، به طور مثال پارسال از کل پروانه‌های صادره فقط ۱۰۱ فقره شکار انجام شد.

منتظمی با اشاره به تاثیر مجوز شکار بر کاهش شکار غیرقانونی گفت: ما باید بپذیریم که در کشور شکارچی و علاقه‌مندان به شکار را داریم که بهتر است، اقدام این‌ افراد تحت سیطره قانون و ارزیابی‌های قانونی باشد و پروانه شکار را بگیرند، چون اگر اجازه‌ی شکار به افراد را ندهیم قطعاً آمار شکار غیرقانونی بالا خواهد رفت و فعالیت افرادی که به همه شکل قانون را زیر پا می‌گذارند، بیشتر خواهد شد.

وی افزود: افرادی که با مجوز شکار می‌کنند در محدوده‌های خیلی خاصی حضور دارند، اما شکارچیان غیر قانونی به وسعت مرزهای جغرافیایی فعالیت دارند، از مردم می‌خواهیم که حداقل در این شرایط کرونایی به بحث شکار ورود نکنند تا به جایی برسیم که زیبایی‌های حیات وحش را بتوانیم بهتر ببینیم و اگر فردی که اقدام به شکار می‌کند را مشاهده کردند به نزدیکترین مرکز اطلاع رسانی محیط زیست اطلاع دهند.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:26مهر1399، کدخبر: -، ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
یعنی با نابودی حیات وحش هم میخوان کاسبی کنن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
يعني حتي شكارچيان هم نفوذ بسيار بالايي روي سازمان محيط زيست كشور دارن و نميخوان اين طرح به نتيجه برسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
تا وقتي نهاد هاي ما قدرت كافي براي پيشبرد اهداف خودشون نداشته باشن و نتونن قانون رو اجرا كنن مشكلات زيادي خواهيم داشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین