پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۷۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
چطور ممکن است در کشوری که مسئولان مدعی اند می‌خواهند صنعت گردشگری را جایگزین نفت کنند، در حریم درجه یک چغازنبیل مجوز ساخت کارخانه قند بدهند؟ صنعت نیشکر کم از تاریخ هفت‌تپه را تخریب کرد که حالا سودای حریم درجه یک چغازنبیل را دارد؟
شعار سال: اوایل دهه ۸۰خبر رسید که زیر چغازنبیل نفت پیدا شده! آن روز تیتر زدیم آیا نفت تاریخ۳۳۰۰ ساله چغازنبیل را آتش میزند؟

۲دهه تلاش برای صیانت از میراث‌فرهنگی به اینجارسید که امروز درحریم درجه۱ یکی از مهمترین آثار ایرانی،کارخه قند بسازندو کم‌ترین نتیجه ساخت آن، خروج چغازنبیل از یونسکوست؟

چطور ممکن است در کشوری که مسئولان مدعی‌‌اند می‌خواهند صنعت گردشگری را جایگزین نفت کنند، در حریم درجه یک چغازنبیل مجوز ساخت کارخانه‌ قند بدهند؟ صنعت نیشکر کم از تاریخ هفت‌تپه را تخریب کرد که حالا سودای حریم درجه یک چغازنبیل را دارد؟

آیا میراث‌فرهنگی نمی‌داند ساخت و ساز در حریم درجه۱ اثر بر اساس قوانین ملی و بین‌المللی ممنوع است؟آیا نمی‌داند این مجوز، مجوز خروج چغازنبیل از فهرست جهانی یونسکو است؟چه حساب کتابی کرده اند که سود ساخت کارخانه قند را در حریم درجه چغازنبیل بیشتر از حفظ این اثر عیلامی‌ دانسته‌اند؟
 


پایگاه تحلیلی-خبری شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفه از کانال اسکان نیوز
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
0
0
این ها به راحتی هرچه تمام تر میراث فرهنگی رو شوهر دادن و اصلا هم کسی حواسشبه این مساله نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین