پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۱۷۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نباید طبق قیمت ارز آزاد خودرو را به فروش برسانیم، اما خودروهایمان کیفیت لازم را نداشته باشد و به اعتقاد بنده، باید راهکاری برای آزاد کردن پلکانی واردات خودرو بیابیم تا از این طریق بتوان باعث افزایش عرضه خودرو در کشور شویم.
شعار سال: لطف اله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از افزایش قیمت خودرو در کشور اظهار داشت: در طول دو سال گذشته و با شدت تحریم‌های ظالمانه بیگانگان بر علیه کشورمان، شاهد افزایش قیمت ارز بودیم که این امر باعث افزایش قیمت‌ها در برخی کالا‌ها و اقلام مصرفی مصرف شد که خودرو به عنوان یک کالای مصرفی نیز از این امر مستثنی نبود و در حال حاضر شاهد هستیم که قیمت خودرو براساس نرخ ارز آزاد محاسبه می‌شود و قیمت خودرو آنقدر افزایش پیدا کرده که با مبلغی که بابت خرید این خودرو‌ها می‌پردازیم، می‌توان خودرویی با استاندارد بالاتری در خارج از کشور خریداری کرد.

وی با بیان اینکه قیمت گذاری خودرو باید اصولی باشد، اظهار داشت: شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کننده توجه زیادی به تعیین قیمت خودرو نمی‌کنند و این باعث شده که با قیمت‌های نجومی در بازار خودرو مواجه باشیم و اهمیت امر باعث شده که پای دلالان به بازار خودرو باز شود و به جای آنکه خودرو کالای مصرفی باشد تبدیل به کالای سرمایه‌ای شده است. برخی در تلاش هستند تا با خرید خودرو احتکار آن، در تورم فعلی و در ماه‌های آینده این خودرو‌ها را با قیمت بالاتری به فروش رسانند.

سیاهکلی تاکید کرد: در حال حاضر مردم قیمت خودرو را با قیمت جهانی خریداری می‌کنند، اما این خودرو‌ها قابل مقایسه با خودرو‌های خارجی نیست؛ از یک سو شاهد کاهش قدرت خرید مصرف کننده هستیم و از سوی دیگر، خودروهایمان کیفیت لازم را ندارد و جالب اینجا است وقتی قیمت ارز هم کاهش می‌یابد قیمت خودرو همانند روند قبلی خود افزایشی است.

ضرورت آزاد کردن پلکانی واردات خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس آزاد کردن پلکانی واردات خودرو را راهکاری برای بهبود وضعیت خودروسازی در ایران دانست و خاطر نشان کرد: نباید طبق قیمت ارز آزاد خودرو را به فروش برسانیم، اما خودروهایمان کیفیت لازم را نداشته باشد و به اعتقاد بنده، باید راهکاری برای آزاد کردن پلکانی واردات خودرو بیابیم تا از این طریق بتوان باعث افزایش عرضه خودرو در کشور شویم.

وی گفت: جلسات متعددی با مسئولان خودروساز برگزار شده است، اما دلایل قانع کننده‌ای درباره عدم کیفیت خودرو‌های ایرانی و همچنین افزایش قیمت آنان دریافت نکردیم و نیاز است که بازار خودرو ساماندهی شود و مجلس شورای اسلامی، ارائه صد در صدی عرضه خودرو در بورس را پیشنهاد داده است تا از این طریق شاهد کاهش قیمت و تقاضای کاذب در بازار خودرو باشیم و از این طریق بتوانیم نقش دلالان را در بازار خودرو کوتاه کنیم و قیمت‌ها را واقعی‌تر کنیم.  

مجلس به دنبال رفع مشکلات خودروسازان و کوتاه کردن دست مافیا از بازار خودرو

سیاه کلی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی به دنبال رفع مشکلات صنعت خودروسازی و بهبود کیفیت خودرو‌های ایرانی است، تصریح کرد: باید طوری برنامه ریزی کرد که باعث افزایش عرضه خودرو در بازار خودرو شویم و از سوی دیگر، نظارت بر روند خودروسازی را تقویت کنیم تا شاهد افزایش ساخت خودرو‌های تولید داخل کشورمان باشیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس افزود: باید خودروسازان تمام تلاش خود را در جهت افزایش کیفیت و کمیت ساخت خودرو به کار ببرند تا شاهد ساماندهی بازار خودرو باشیم و نگذاریم که مافیا و افراد مخرب، نبض بازار خودرو را در دست بگیرند و باعث کاهش قدرت خرید مردم در قبال خرید خودرو شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری رادار اقتصاد، تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹، کد خبر:۶۶۳۹، radareghtesad.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
0
0
باید کسایی که با خودروهای بی کیفیت خودشون خون مردم رو در شیشه میکردن شکست بخورن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین