پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۲۷۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
او در جوانی از حضرات آیات همچون حضرت آیت الله العظمی حاج میرزا هاشم آملی اجازۀ اجتهاد مطلق داشت. او در نجف اشرف علاوه بر استفاده از علمای اعلام مشغول به تدریس سطوح متوسطه و عالیه و دروس خارج بود و از وقتی که از نجف اشرف به قم، مهاجرت کرد، اشتغال به تدریس خارج فقه و اصول به عربی و فارسی داشت.

شعار سال: آیت الله سیدعباس مدرسی‌زاده یزدی ۲۶ جمادی الاولی ۱۳۶۲ هجری قمری در خانواده‌ای روحانی و اهل علم در شهر نجف اشرف بدنیا آمد. در سن شش سالگی به مدت پنج سال خط و نوشتن و خواندن ریاضی در نزد مرحوم شیخ عبدالله نیشابوری بیاموخت که مکتب و معلم خصوصی بود برای جمله‌ای از فضلاء و در سن ده سالگی معمم شده وارد حوزه علمیه نجف شد.

او در سن ده سالگی معمم شده و وارد حوزه علمیه نجف شد، ادبیات را مقداری نزد (مرحوم والد قدس سره) و مرحوم حجه الاسلام والمسلمین، سیدحسین مدرسی دایی مکرم خود گذراند. و لمعتین را نزد مرحوم حجه الاسلام والمسلمین حاج سیدمهدی مدرسی دایی و ابوالزوجه گرامی‌شان گذراند و مکاسب را نزد حضرت آیت ‌الله حاج سیدمحمد باقر محلاتی باتمام رساند و نیز جلد اول کفایه را در خدمت حضرت آیت ‌الله سیدمرتضی فیروزآبادی تلمذ نمود و جلد دوم کفایه را در درس حضرت آیت ‌الله سید مرتضی خلخالی حضور پیدا کرد و بعضی اساتید دیگر و در مدتی کوتاه مقدمات و سطوح متوسطه و سطوح عالیه را گذراند و در دروس خارج مراجع و اساتیدی بزرگوار شرکت کرد که عبارتند از:

۱- حضرت آیت ‌الله‌ العظمی حاج سیّد محسن حکیم که در دروس فقه ایشان شرکت می‌کرد.

۲- حضرت آیت ‌الله‌ العظمی حاج سیّدابولقاسم خوئی که عمده خارج فقه را از ایشان فرا گرفت.

۳- حضرت آیت ‌الله ‌العظمی حاج سیّدمحمود شاهرودی که فقهاً و اصولاً در این دروس شرکت داشتند و حتی رساله از تقریرات ایشان در نکاح به چاپ رسیده است. در نموذج فی الفقه الجعفری.

۴- حضرت آیت الله‌ العظمی حاج میرزا‌ هاشم آملی که در دروس اصول و فقه شان حضور داشت.

۵- حضرت آیت ‌الله‌ العظمی حاج میرزا حسن بجنوردی که در یک دروه و نیم اصول ایشان حضور داشت.

۶- حضرت آیت ‌الله ‌العظمی حاج میرزا باقر زنجانی که یک دوره و نیم اصول و مقداری فقه از ایشان استفاده کرد.

۷- حضرت آیت ‌الله العظمی حاج شیخ حسین حلّی که در درس فقه ایشان حضور پیدا می‌کرد.

۸- حضرت آیت ‌الله‌ العظمی مرحوم والد معظم‌له که مقداری فقه حاضر شد…

او در جوانی از حضرات آیات همچون حضرت آیت الله‌ العظمی حاج میرزا‌ هاشم آملی اجازۀ اجتهاد مطلق داشت. او در نجف اشرف علاوه بر استفاده از علمای اعلام مشغول به تدریس سطوح متوسطه و عالیه و دروس خارج بود و از وقتی که از نجف اشرف به قم، مهاجرت کرد، اشتغال به تدریس خارج فقه و اصول به عربی و فارسی داشت.

 

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار: 29 آبان ۱۳۹۹، کد خبر:-، shafaqna.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
0
0
چه بزرگانی رو در عالم عرفان و فقه داریم تو این دوره کرونا از دست میدیم جهان کم کم داره جای بدی میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
روحشون شاد، امیدوارم شاگردان خوبی جای خودشون گذاشته باشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین