پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۲۹۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
سازمان حقوق بشر و آزادی‌های «سام» روز جمعه در گزارشی اعلام کرد که ۵ هزار و ۷۰۰ کودک در طی جنگ یمن کشته شدند.
شعار سال: در گزارش سازمان حقوق بشری سام مستقر در ژنو آمده است: در جنگ یمن بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ کودک به دلیل بمباران، حملات موشکی و خمپاره‌ای و همچنین اصابت ترکش‌های مین جان خود را از دست دادند.

این سازمان افزوده است که بمباران هوایی، تیراندازی یا تبدیل مدارس به انبار‌ها و پادگان‌های نظامی بیش از ۲ میلیون کودک را از رفتن به مدرسه در یمن محروم کرده است.

سازمان حقوق بشری سام همچنین نقض شدید حقوق کودکان در یمن را محکوم کرد و از سازمان ملل متحد خواست تا طرف‌های نزاع در این کشور را در لیست سیاه متخلفان جرایم کودکان قرار دهد.

عربستان همراه با امارات، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد.

کشور‌های همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی‌نتیجه بودن آن به تدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه‌طلبانه و طمع‌ورزی‌های خاص خود در یمن، به حضور نظامی‌اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است.

این تجاوز نظامی تاکنون جز کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون‌ها تن از شهروندان محروم و ویرانی زیرساخت‌ها و قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار در این کشور، نتیجه‌ای برای متجاوزین به همراه نداشته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹، کد خبر:  ۸۴۱۱۷۳۱۳، irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
کودکان یمنی روزهای سختی رو دارن پشت سر میذارن معلوم نیست وقتی بزرگ شدن قراره چقد اختلال شخصیتی و رفتاری داشته باشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین