پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۹۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹
از مارادونا هرچه بگویم کم گفته ام که می‌دانم دیگران خیلی بهتر از من در باره او نوشته و گفته اند. او فقط یک فوتبالیست نبود شخصیتی چند بعدی داشت و دارای ابعاد ورزشی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و‌ملی بود. زبان منتقد و تند و تیزی داشت و هرگز از انتقاد از نحوه و‌زمان پخش تلویزیونی فوتبال با معیار‌های سودپرستانه نظام سرمایه داری و از تشکیلات مافیایی فوتبال به ویژه هاوه لانژ رئیس برزیلی وقت فیفا دست بر نمی‌داشت حتا اگر به ضررش تمام شود.
شعار سال: از مارادونا هرچه بگویم کم گفته ام که می دانم دیگران خیلی بهتر از من در باره‌ او نوشته و گفته اند.

او فقط یک فوتبالیست نبود   شخصیتی چند بعدی داشت و دارای ابعاد ورزشی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و‌ملی بود .  زبان منتقد و  تند و ‌تیزی داشت  و هرگز از انتقاد از نحوه و‌زمان پخش تلویزیونی فوتبال با معیارهای سودپرستانه نظام سرمایه داری و  از تشکیلات مافیایی فوتبال به ویژه هاوه لانژ رئیس برزیلی وقت فیفا  دست بر نمی داشت حتا اگر به ضررش تمام شود.

اوج درخشش او در جام‌۸۶ مکزیک و‌ اوج  درخشش کارتون‌های فوتبالی منهم در  همان موقع بود. من بهترین و‌ خلاقانه ترین و  بیشترین کاریکاتورهارا از مارادونا کشیدم که نسل آن روز، کلی با آن ها خاطره دارد‌ وخودم هم همینطور. آن‌زمان دوران جنگ بود تفریح نبود هیجان و‌شادی نبود و فقط تماشای فوتبال نصفه و‌نیمه  جام جهانی ‌‌ و هنرنمایی مارادونا تنها دلخوشی نوجوانان و  جوانان آن روزگار سرزمینم بود.

گرچه تلویزیون هم، فوتبال هارا  برخلاف امروز، مستقیم نشان نمی داد و پس از اعلام نتیجه بازی در  اخبارظهر،  به صورت خیلی خلاصه  و اخته شده، آخر شب بازی را نشان می دادند تا جوان ایرانی دچار هیجان فوتبال نشود! اما همان‌هم‌غنیمت بود .

بگذریم که من شاید تنها ایرانی بودم که توانستم  فینال جام جهانی مکزیک را در ایران به روش ابداعی خودم به صورت مستقیم و زنده تماشا کنم به این شکل که  تا شب خودم‌را در خانه حبس و قرنطینه کردم اخبار رادیو تلویزیون  را گوش نکردم تا آخر شب فینال جام‌۸۶ را به صورت مستقیم و بدون اطلاع از نتیجه بازی، ببینم و‌ هیجان و لذت فوتبال مستقیم کاذب! را احساس کنم که همینطور هم شد... متاسفانه مارادونا قدر خود را ندانست و حواشی زیادی در زندگیش داشت اما حواشی و‌ مشکلاتش هم‌ مثل خودش شیرین‌ و جذاب بود.او، هم فرشته بود و‌هم‌شیطان مثل خیلی از ماها.... و ادعایی هم‌نداشت!. فقط حیف که غیر منتظره و‌نا باورانه رفت و دنیا دیگرچنین فوتبالیست بی نظیر و خبرساز و‌جنجالی و همیشه منتقد و جنگجو را به خود نخواهد دید.

منهم مثل خیلی ها بسیار غمگین شدم از رفتن‌ زود هنگامش و  هرگز هم  متوجه نشدم که این اسطوره بی همتا تا زمانیکه‌ زنده بود، آیا توانست کاریکاتورهای مارادونایی  مرا شخصا ببیند؟  یادش گرامی و هزاران افسوس... 
 
 

پایگاه تحلیلی-خبری شعار سال ،برگرفته از کانال تلگرامی عصر ایران
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
0
1
مارادونا هیچ گاه از ذهن و یاد مردم جهان پاک نمیشه و همیشه به عنوان اسطوره در یاد ما میمونه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
1
0
بهترین تیتر یک پست در مورد مارادونا میتونه اسم خودش باشه همین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین