پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۴۷۶۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
وزیر نفت گفت: جلسه ما تمام نشده و فردا جلسه سختی خواهیم داشت و به مذاکره و حوصله نیاز است.
شعار سال: بیژن زنگنه، پس از صدو هشتادمین نشست عادی سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) در جمع خبرنگاران گفت: نشست اعضای اوپک چهار ساعت طول کشید، اما تمام نشد؛ به نظرم مشکلی در اوپک وجود نداشت، گرچه برخی اعضای اوپک گله‌مند پایبند نبودن برخی اعضا بودند.
وی با بیان اینکه نشست فردا با اوپک پلاس برگزار می‌شود گفت: موضوع مهم در نشست فردا مذاکره و حوصله است، بنابراین فردا روز مهمی خواهد.

زنگنه افزود: در نشست امروز، بحث تمدید توافق کاهش تولید به میزان ۷.۷ میلیون بشکه مطرح بود که اگر چه برخی اعضای اوپک گلایه‌هایی مبنی بر عدم مراعات تصمیمات قبلی از سوی برخی دیگر از اعضا داشتند، اما در اوپک اجماع نسبی وجود دارد و این گلایه‌ها آنطور نبود که بتواند مانع تصمیم برای تمدید توافق فعلی شود. نگرانی اصلی اعضای اوپک از نحوه همکاری اعضای غیراوپک است.
وی با بیان اینکه برای اکثریت اعضای اوپک مشکل خواهد بود که بدون همراهی غیراوپک، چنین تصمیمی بگیرند، افزود: جلسه اوپک برای تنفس تعطیل و ادامه آن به نشست فردای اوپک پلاس موکول شد؛ آنچه مهم است این است که مذاکره کنیم و حوصله داشته باشیم تا به نتیجه برسیم.
زنگنه گفت: مسئله روسیه و قزاقستان مطرح است. نظر قزاقستان این است که کاهش تولید ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای ادامه پیدا نکند و بر اساس همان توافق قبلی، سطح کاهش تولید به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز برسد.
وزیر نفت درباره اینکه موضع ایران در این زمینه چه خواهد بود، عنوان کرد: ما با آنچه تصمیم اکثریت باشد، موافقیم.
زنگنه یادآور شد: اگرچه واکسن‌های کرونا امید‌هایی ایجاد کرده و اگرچه پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که رشد اقتصادی بلوک‌های اقتصادی در سال آینده مثبت خواهد شد و از منهای ۴ به مثبت ۴ افزایش خواهد یافت، اما وضع بازار همچنان شکننده و عرضه نسبت به تقاضا زیاد است؛ بنابراین احتیاط اوپک در چنین شرایطی معقول است.

قیمت ۴۰ دلاری نفت در بودجه سال آینده
­
وزیر نفت گفت نظر دولت این است که قیمت نفت در بودجه سال آینده بشکه‌ای ۴۰ دلار تعیین شود.
بیژن زنگنه در حاشیه برگزاری یکصدوهشتادمین نشست اوپک، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره قیمت نفت در بودجه گفت: برآورد دولت ۴۰ دلار است که این رقم از نظر ما هم قابل دفاع است. وی در پاسخ به سوالی درباره نحوه بازگشت ایران به بازار نفت پس از تحریم، گفت: همانطور که قبلا هم گفته‌ام، تا زمانی که تحریم‌ها برجاست، درباره مباحث مربوط به تولید و صادرات نفت ایران صحبت نمی‌کنم.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ انتشار: 10 آذر ۱۳۹۹، کد خبر:2938988، iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
0
0
دم اقای زنگنه گرم که داره نهایت تلاشش رو میکنه برای به وجود اوردن امید و انگیزه در زمینه وزارت نفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
0
امیدوارم تو این جلسات ایران به حق واقعی اش برسد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
0
دم اقی زنگنه گرم در زمینه دیپلماسی نفت یک سر و گردن واقعا بالاتر از همه ست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین