پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۴۹۲۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، علت اصلی آلودگی هوا در فصل سرد را خودرو‌ها و صنایع دیزل سوز عنوان کرده و محیط زیست عدم نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌ها را دلیل اصلی افزایش آلودگی می‌داند.
شعار سال: آلودگی هوا که در تهران شدت گرفته است، ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون سهم اصلی را در آلایندگی هوای سرد تهران دارند.

خودرو‌های دیزلی و صنایع دیزلی و مازوت سوز عامل اصلی افزایش آلاینده ذرات معلق

کارشناسان و مسئولان امر هم همزمان با آن شدت گرفتن این آلاینده‌ها به تشریح علل آن پرداخته‌اند.

امروز مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تأکید بر اینکه بخش زیادی از ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون که آلودگی مؤثر در فصل سرد است، از خودرو‌های گازوئیلی و صنایعی که گازوئیل و مازوت می‌سوزانند وارد هوای شهر می‌شود، خاطرنشان کرد: به همین دلیل، لازم است در مورد اطمینان از صحت انجام معاینه فنی خودرو‌های سنگین و نیز استفاده از فیلتر مناسب در دودکش صنایع، نظارت بیشتری صورت گیرد.

محیط زیست باید نظارتش را افزایش دهد

شهیدزاده اظهار داشت: نظارت بر انجام معاینه فنی خودرو‌های سنگین و نصب فیلتر مناسب دودکش صنایع از وظایف سازمان حفاظت محیط زیست محسوب می‌شوند.

صنایع نقش اصلی در آلودگی هوا در شرایط وارونگی ندارند

اما محمد رستگاری معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با توضیح این موضوع که واحد‌های صنعتی در استان تهران، که به عنوان منابع آلاینده از آن‌ها یاد شده است، عمدتاً در خارج از محدوده‌های شهری قرار دارند، گفت: اگر هم وارونگی هوا رخ دهد، تأثیر این واحد‌های صنعتی بر روی شهرستان‌های تهران است که از بعد مسافتی و شکل قرارگیری در مسیر حرکت هوا قرار دارند.

وی افزود: بنابراین نمی‌توانیم بگوییم واحد‌های صنعتی عامل اصلی آلودگی هوای تهران در فصول سرد هستند.

رستگاری با اشاره به اینکه علاوه بر شرط استان تهران، در حوزه شهرستان ری هم واحد‌هایی از صنایع مستقر هستند که پتانسیل آلایندگی را دارند، گفت ممکن است مناطق جنوبی را تحت تأثیر قرار دهند، اما که شرایط کل شهر ناشی از آلودگی فعالیت این صنایع باشد دور از ذهن است.

۹۰ درصد اتوبوس‌های تهران آلاینده‌اند و فیلتر دوده ندارند

معاون محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در داخل سطح شهر تهران خودرو‌های دیزلی توان آلایندگی شأن بیش از دیگر خودرو‌ها است، اظهار داشت: ۹۰ درصد اتوبوس‌های شرکت واحد آلاینده هستند و بنابراین شهرداری موظف است که با نصب فیلتر دوده بر روی آنها، از افزایش آلایندگی در سطح شهر تهران جلوگیری کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نه تنها شهرداری از نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌های شرکت واحد اقدامی انجام نداده است که از محیط زیست درخواست کرده است، آن‌ها را از نصب فیلتر دوده معاف کند که ما با این درخواست مخالفت کرده‌ایم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹، کد خبر:۵۰۸۶۱۶۲، mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
0
تازه این اوتوبوس های نویی که گرفتن رو نمیخوان بیارن به برون شهری قم فکرش رو بکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
0
خیلی امار بدیه! شهرداری که خودش این همه از الاینده ها میناله شیش هیچ عقبه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
0
اینکه ما نو سازی نمیکنیم حمل و نقل خودمون رو نشون میده که اوضاع برای ارگان های شهرداری به شدت بهم ریخته ست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین