پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۶۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵
یکی از اشتباهات متاسفانه شایع در ترسیم و تصویر پرچم کشور عزیزمان ایران، رنگ آمیزی مشکی آرم الله وسط پرچم بجای رنگ قرمز است. این اشتباه به حدی تکرار شد که پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، کارگروهی را برای تذکر در خصوص اصلاح پرچم تشکیل داد و اقدام میدانی نمود. حال سوال این است که دوستان ما، آن مورد بشدت حاد را نمی‌بینند یا بدان کم توجهی می‌کنند، اما برای ترسیم مناسبتی پرچم (هرچند اشتباه)، صدای اعتراض شان در می‌آید؟ لطفا حد تعادل را رعایت کنیم.

شعار سال: کانال خبری تحلیلی فتن با انعکاس تصویر هندوانه ای از پرچم( حق با دوستان است ، اما انصافا شباهت قابل انکار نیست) ، شهرداری تهران را متهم به اهانت به پرچم کرده است.

فتن بیان داشته که شهرداری تهران ، رنگ قرمز پرچم مقدس کشورمان را که نماد خون مطهر شهدا است با طرح هندوانه در معابر شهر به نمایش گذاشته است!

هرچند قانونا حق با این رسانه بوده، اما می توان چشم ها را بر برخی از ترسیم های مناسبتی از پرچم بست. بعنوان مثال لباس پرچم یا ..، نمونه ای از این استفاده های نمادین و مناسبتی هستند. می شود بجای ادعای توهین، بشکل خصوصی تذکر داد و ... .

آنچه که در شرایط حاضر باید بدان حساسیت نشان داد، آرم الله مشکی رنگ وسط پرچم است که باید به رنگ قرمز باشد. اشتباه بشدت رایج سازمان های دولتی که واقعا مصداق بارز تکرار توهین بدلیل جهل و فقدان حداقل دانش قابل دانستن می باشد. پرچم هندوانه ای بدلیل تصویرسازی مناسبتی ( در مقابل استفاده رسمی از پرچم) ، احتمالا قابل تحمل و گذشت بوده و نیازمند تذکر یواشکی است .
 

هندونه پرچم رو دیدید، آرم الله رو ندیدید؟


اختصاصی پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
0
1
اینکه ما هنوز در زمینه پرچم خودمون و کشورمون اگاهی لازم رو نداریم خجالت اوره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
0
1
دمتون گرم كه اين همه پيگير مسائل ريز اما با اهميت هستيد همين ميتونه بخشي از هويت ما باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین