پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۸۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
وزیر نیرو اظهار داشت: براساس وعده داده شده قرار بود تا پایان سال ۲۵۰ طرح بزرگ آب، برق و فاضلاب علاوه بر طرح‌های متعدد دیگر در مدار بهره‌برداری قرار بگیرد که با احتساب طرح‌های امروز ۱۹۰ طرح از آن محقق می‌شود.
شعار سال: رضا اردکانیان در آیین بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو در چهار استان آذربایجان غربی، اصفهان، مازندران و اردبیل و در قالب سی و چهارمین هفته از پویش#هرهفته-الف-ب-ایران اظهار داشت: براساس وعده داده شده قرار بود تا پایان سال ۲۵۰ طرح بزرگ آب، برق و فاضلاب علاوه بر طرح‌های متعدد دیگر در مدار بهره‌برداری قرار بگیرد که با احتساب طرح‌های امروز ۱۹۰ طرح از آن محقق می‌شود. ما تا پایان سال ۶۰ طرح دیگر داریم که عمدتا در حوزه ساخت و ساز هستند.

اردکانیان با بیان اینکه امروز آبرسانی به ۵۷ روستا با جمعیت ۳۲۶۶۰ نفر در مازندران آبرسانی می‌شود، به تشکیل شرکت مهندسی آب و فاضلاب در ۳۰ سال پیش در چنین روزی اشاره و اظهار داشت: با تشکیل این شرکت ما جزء کشور‌هایی هستیم که در بخش آب و فاضلاب شهری در تراز جهانی قرار داریم.

وزیر نیرو ادامه داد: تا قبل از تشکیل جهاد کشاورزی مسئولیت آبفای شهری در اختیار این وزارتخانه بود که بعد از آن به وزارت نیرو واگذار شد و طی یک سال گذشته نیز آبفای شهری و روستایی ادغام شد و به این ترتیب بعد از این یکپارچگی آبفای روستایی با ساختار شهری انجام می‌شود. منابع انسانی، مالی و تجهیزات یکپارچه شده و انبوهی از روستائیان از آب سالم بهره‌مند شدند.

وی با اعلام اینکه طی مدت ۷.۵ ساله از دولت تدبیر و امید به ۱۱۹۶۲ روستا با جمعیت ۸ میلیون نفر آبرسانی شده است، افزود: تا پایان دولت این رقم از جمعیت به ۹.۳ میلیون نفر می‌رسد که با ۹۰۰ هزار نفر قبل از دولت یازدهم و دوازدهم میزان جمعیت روستایی برخوردار از آب سالم به ۱۰.۲ میلیون نفر می‌رسد که دستاورد بزرگی است که دولت سیزدهم می‌تواند به این ریل گذاری ادامه دهد.

وزیر نیرو در ادامه به طرح‌های نیروگاهی مقیاس کوچک در مازندران و اصفهان اشاره کرد و گفت: پست‌های فوق توزیع نیز در اردبیل و آذربایجان غربی به افتتاح می‌رسد.  

وی افتتاح سد کانی سیب و شبکه آبیاری زهکشی ارس را از مهمترین طرح‌های امروز برشمرد و افزود: این طرح‌ها در مساحت ۸۴۰۰ هکتار اجرا و در قالب آبرسانی به روستائیان است.

اردکانیان گفت: سد کانی سیب با ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، ۶۰۰ میلون متر مکعب آب را به دریاچه ارومیه ارسال و ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب نیز به مصارف زیست محیطی و مردم روستایی می‌رسد.

وی در ادامه توضیح داد: طی ۲۰ سال از سال ۷۴ تا ۹۴ علیرغم بارش، دریاچه ارومیه هر سال ۴۰ سانتیمتر افت تراز داشته که اگر ادامه پیدا می‌کرد و درمان شروع نمی‌شد در سال ۹۶ دریاچه خشک می‌شد. از سال ۹۳ تاکنون ۷۱ سانتیمتر دریاچه افزایش تراز داشته و از ۱.۵ میلیارد متر مکعب به ۳.۳ میلیارد متر مکعب رسیده است.

مقام عالی وزارت نیرو خاطرنشان کرد: تاکنون ۵ میلیارد و ۱۳۳ میلیون متر مکعب آب به دریاچه رهاسازی شده، البته مصارف کشاورزی ۸ درصد کاهش یافته، پساب تصفیه شده به دریاچه ارسال می‌شود، از حفر و بهره برداری از چاه‌های غیرمجاز جلوگیری شده و به این ترتیب وعده ما محقق شده است.

 وی افزایش سطح تراز آب دریاچه را حدود یک متر عنوان کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۱۸۰۷۰، ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
0
از این طرح های بزرگ اب همیشه استان هایی هستن که محرومیت قطعی رو حس میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
فقط اسم افتتاح میزارن روی کاراشون وگرنه همون اش و همون کاسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین