پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۶۹۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹
اخذ ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات خوراک دام و نهاده‌های دامی و خارج کردن آسان آن از چرخه قانونی تعریف شده با بهره گیری از درز‌های موجود در سیستم، تبدیل به نوعی رسوایی برای سه دستگاه جهادکشاورزی، وزارت صمت و سازمان گمرک شده است. هشداری در دوره آقای حجتی و نقش حلقه پنج نفره بار‌ها و بار‌ها داده بودیم، اما کسی گوش نکرد. الان همان داستان در حال تکرار به شیوه‌ای جدید است. از ریاست قوه قضائیه درخواست ورود مستقیم داشته و خواهان صدور دستور رسیدگی با قید فوریت هستیم.

شعار سال:وقتی که بارنامه‌ای به اسم تولیدکنندگان در سامانه جامع انبارها وجود ندارد اما با آدرس‌های متفاوت در سامانه گمرک ترخیص می‌شوند. نتیجه اش می شود دزدی در روز روشن با فروش خوراک دام با ارز دولتی ! موردی که برای برکناری چند وزیر و رئیس سازمان در سایر کشورها کافی است.

تعداد بازدید : 26


در حالی که در اینجا در اظهاراتی عجیب، رضایی معاون وزیر مدعی است که ما نمی توانیم 40 هزار کامیون را بپائیم و ببینیم که به کجا می رود. باید خدمت این مدیر دولتی عرض شود که اگر روی میز و جلوی بازپرس می نشستی، خیلی چیزها را خوب می فهمیدی آقای دکتر. داستان جای دیگه گیر داره عزیز!

در همین خصوص یکی از مدیران توضیح می دهد که چگونه یک سامانه موازی می‎تواند در تامین نهاده‎های دامی خلل ایجاد کند؟ شیرازیان، مدیر سامانه جامع تجارت ایران مدعی است که رصد و رهگیری کالاهای وارداتی پس از ترخیص وظیفه وزارت صمت است و روندی که در خصوص نهاده‌های دامی به وجود آمده، مورد تایید وزارت صمت نیست و برای اصلاح آن پیگیری شده است.

رصد  نهاده‌های دامی از ترخیص تا توزیع در بازار به وزارت جهاد سپرده شده که باید اطلاعات آن را به سامانه جامع تجارت بفرستد اما متاسفانه تاکنون این امر صورت نگرفته است. در خصوص مشکلات پیش آمده در حوزه محموله های وارداتی نهاده های دامی، دو امکان وجود دارد، نخست اینکه این محموله ها بدون مجوز جهاد از گمرک ترخیص شده اند که این امر تخلف گمرک است و دوم اینکه با مجوز وزارت جهاد ترخیص شده اما در سامانه بازارگاه عرضه نشده اند.

حوزه تشریفات گمرکی در اختیار گمرک است اما موازی کاری سامانه ترخیص کالای گمرک با سامانه جامع انبارها باعث بروز تخلفات می شود.

تعداد بازدید : 9


بر اساس توضیحات فوق ملاحظه می شود که، عجب گزارشی تهیه کرده است خبرنگار صدا سیما. گزارش تحقیقی حسابی که خودش یک سند جرم آشکار از قاچاق کالا توسط خاندان م  است. اصلا همین یک فیلم برای یک دادگاه منصفانه برای این خاندان کافی است.

خبرنگار صداسیما رد نهاده های دامی ای که از گمرک خارج شده اند و وارد بازار آزاد شده و به صورت قاچاق فروخته می شوند را تا خود بندرگاه جنوب زده و متوجه شده این محصولات به صورت زیر میزی، به نام مرغداران بیچاره از همه جا بی خبر،‌ توسط دو شرکت از گمرک خارج شده اند.

خبرنگار صداو سیما رد شرکت ها را گرفته و به همان خاندان معروف رسیده اما از ترس شکایت اسم شرکت ها را شطرنجی کرده است . شرکت ک.د.ج متعلق به سه میم و شرکت آ.ت.ص ، متعلق به ا.خ  و ح.ع که گویا در ارتباط با آقای م هستند.

آقایان قوه قضاییه، سازمان های نظارتی،‌ اولا این فیلم قاچاقچی گری این خاندان و دوما هم دستی یا اهمال و بی توجهی روشن گمرک و وزارت صمت را در این تخلف آشکار روشن می کند. دوستان سازمان بازرسی کل کشور، حواستان هست آیا؟


اختصاصی پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
واقعا بايد در زمينه خوراك دام در ايران وزارت جهاد به شدت مشكلات داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
دام در ايران امنيت غذايي نداره وزارت جهاد هم اين نكته رو گردن نميگيره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
از اول هم معلوم بود كه اين ارز دولتي قراره چه دردسري براي اقتصاد ايران درست كنه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
0
چرا از سازمان بازرسی مطالبه می کنید . بعضی از اونا که خودشون یه طرف رانت و فساد هستن بنده از نزدیک با زندگی جناب نا آشنا هستم. کسانی هستند که اول انقلاب گدا و گشنه بودن ولی الان تو استخر طلا شنا می کنن همشون هم از افساد طلبان غربگدا هستن کسانی که تو این مملکت پروار میشن ولی برای دشمن کار می کنن!
مدیر پایگاه

ای کاش آقای رئیسی تمرکز بیشتری روی سازمان بازرسی مبذول کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین